تبیان، دستیار زندگی
تمرینات دیروز سرخابی ها با حواشی زیادی برگزار شد که می توانید آنها را در اینجا بخوانید..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنجال در تمرین سرخابی

تجمع هواداران در تمرین استقلال

به نظر می رسد جنگ میان هواداران و مدیر عامل استقلال به موازات پنهان با امیر قلعه نویی هر روز داغ تر از روز قبل دنبال می شود و چیزی نمانده کار به جایی برسد که مجمع باشگاه چاره ای جز دخالت نداشته باشد.

عصر دیروز هنگامی که هواداران استقلال قصد حضور در استادیوم شهید دستگردی را داشتند با ممانعت مسئولان ورزشگاه مواجه شدند و هر کاری می کردند، نمی توانستند تمرین تیم محبوب خودشان را تماشا کنند.

کارمندان دستگردی در پاسخ به درخواست استقلالی ها فقط به یک جمله اکتفا کردند: "ما ماموریم و معذور."

آنها دقایقی بعد نامه ای را نشان دادند که به موجب آن مدیر عامل استقلال رسما از مسئولان ورزشگاه شهید دستگردی خواسته بود طرفداران را به تمرین راه ندهند.

دیدن این نامه همانا و خشمگین شدن هواداران استقلال علیه مدیر هامل استقلال نیز همان.

نامه باشگاه برای جلوگیری از ورود هواداران

هواداران استقلال که از حضور در تمرینات ناامید شده بودند شروع به سر دادن شعار علیه مدیر عامل باشگاه کردند و وساطت امیر قلعه نویی هم نتیجه ندهد تا تیم استقلال در داخل ورزشگاه تمرین کند و هواداران بیرون ورزشگاه شعار دهند.

صدای هواداران استقلال که تعداد آنها به 400 نفر می رسید آنقدر رساتر و بلند تر شده بود که شعار آنها علیه مدیر عامل باشگاه و حمایت از فتح الله زاده و قلعه نویی را ساکنین اطراف دستگردی به راحتی می شنیدند.

در پایان هواداران استقلال با صدا بلند فریاد می زدند و قهرمانی را حاصل تلاش بازیکنان ، مربیان و هواداران این تیم می دانستند:" آقای واعظی آشتیانی استقلال را ما قهرمان کردیم نه شما"

در همین راستا مدیر عامل باشگاه استقلال طی بیانیه ای دلایل باشگاه استقلال برای جلوگیری از ورود تماشاگران به محل تمرین استقلال را اعلام کرد که آنها را در زیر می خوانید:

شعارهای هدایت شده برخی هواداران در روز مسابقه استقلال مقابل سایپا، توهین آنها به برخی از بازیکنان و تمرین ناسزاگویی در جریان تمرینات از عوامل تاثیرگذار بر تصمیم مدیریت باشگاه استقلال در ممانعت از ورود تماشاگران به تمرین آبی پوشان عنوان شده است.

تمرین تیم فوتبال استقلال تهران

مدیریت باشگاه استقلال درنامه ای دلایل خود برای جلوگیری از ورود تماشاگران به محل تمرینات این تیم را در سه بند بدین شرح بیان کرده است:

1- ناسزا گویی و شعارهای هدایت شده در روز مسابقه استقلال مقابل سایپا توسط برخی تماشاگرنماها و افراد شناسایی شده.

2- ناسزاگویی و اهانت چند تماشاگرنما به برخی از بازیکنان تیم استقلال پس از قهرمانی این تیم در مشهد در اتوبوس حامل آبی پوشان.

3- تمرین ناسزاگویی و مطرح شدن برخی شعارهای هدایت شده در تمرینات تیم فوتبال استقلال در هفته های گذشته.

در پایگاه خبری باشگاه استقلال ضمن اعلام این مواضع شفاف خاطر نشان شده است: "باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال در راستای سالم سازی فضای ورزشگاه‌ها به نشانه اعتراض و برخورد با اینگونه ناهنجاری‌های اخلاقی و ضدفرهنگی، ضمن نکوهش و محکوم کردن این نوع جریان‌های هدایت شده اعلام می دارد سکوت و تاخیر در برخورد با این دسته از تماشاگرنماها فقط به دلیل حساسیت رقابت‌های لیگ برتر بوده است و اکنون که برای اعاده حیثیت به مصاف تیم الاتحاد عربستان می رویم جا دارد تماشاگران واقعی و فهیم استقلال در فضایی پاک و سالم به استقبال این مسابقه بروند. باشگاه استقلال انتظار دارد نهادهای فرهنگی و اجتماعی از جمله فدراسیون فوتبال به حمایت باشگاه های بزرگ پایتخت در جهت برخورد با اینگونه رفتارهای ناشایست بپردازند".

تمرین تیم فوتبال پرسپولیس

اما تمرین تیم فوتبال پرسپولیس نیز چیزی کمتر از تمرین رقیب خود نداشت و در حالی سرخپوشان خود را برای دیدار مقابل الشارجه امارات آماده می کردند که از برگزاری این دیدار مطمئن نبودند، برکناری افشین پیروانی از سمت مربیگری تیم فوتبال پرسپولیس این تیم را از در روز  گذشته در صدر اخبار فوتبال کشور قرار داد.

جمعی از هواداران که تعداد آنها کمتر از 50 نفر بود برای تماشای تمرین صبح یکشنبه پرسپولیس به ورزشگاه خیریه عمل آمده بودند. این تماشاگران مواضع متفاوتی داشته و پیش از آغاز تمرین سرخپوشان به مجادله لفظی با یکدیگر پرداختند.

تعدادی از آنها از تصمیم عباس انصاریفرد در برکناری افشین پیروانی دفاع می کردند و عده ای دیگر این تصمیم را به ضرر سرخپوشان دانسته و خواهان جدایی مدیر عامل پرسپولیس می شدند. درگیری آنها از حالت لفظی به جدال رو در رو تبدیل شده بود که احمدرضا عابدزاده مربی دروازه بانان تیم پرسپولیس دخالت کرد و هوداران معترض را از ورزشگاه بیرون کرد. نزاع آنها حتی به بیرون از ورزشگاه نیز کشیده شد تا با حضور ماموران نیروی انتظامی و یگان ویژه اوضاع آزام شود.

در این بین سه نفر از هواداران تیم فوتبال پرسپولیس که طی چند روز اخیر مشکلاتی را برای محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس به وجود آورده بودند با وی درگیری لفظی پیدا کردند.

محمود خوردبین

در این بین یکی از هواداران معترض به محمود خوردبین فحاشی کرد و خطاب به پیشکسوت پرسپولیس الفاظی را به کار برد که باعث تاسف حاضرین در محل تمرین شد. خوردبین نیز با تنظیم استشهادی از حاضرین در پی شکایت از این لیدر برآمد.

پس از آرام شدن اوضاع، تعدادی از هواداران به محل تمرین پرسپولیس بازگشته و مربیان و بازیکنان این تیم را تشویق کردند. افشین پیروانی همچون روز شنبه در تمرین صبح یکشنبه سرخپوشان نیز غایب بود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری