تبیان، دستیار زندگی
تم -  مشکلات مربوط به Internet Explorer         مشکلات ارتباطی با IE IE با ارتباط اینترنتی شما کار می کند(ارتباط مودم یا ارتباط های با پنهای باند بزرگ). ازاین رو صفحات وب از اینترن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش هشتم -  مشکلات مربوط به Internet Explorer


  مشکلات ارتباطی با IE

IE با ارتباط اینترنتی شما کار می کند(ارتباط مودم یا ارتباط های با پنهای باند بزرگ). ازاین رو صفحات وب از اینترنت دریافت شده و برای شما نشان داده می شوند. مرورگرهای وب همچون IE برای دسترسی به صفحات وب از پروتکل HTTP یا Hypertext Transfer Protocol استفاده می کنند وصفحات Hyper Text Markup languageیاHTML  را برای شما به نمایش در می آورند.IEبه عنوان یک مفسرعمل می کند. وظیفه آن دریافت صفحات وب با استفاده ازHTML ونمایش اطلاعات تفسیر شده برای شما در قالب گرافیکی است.
در استفاده از IE ممکن است با برخی مشکلات ارتباطی مواجه شوید، درست مانند هر مرورگر دیگری. تنظیمات اساسی و کلی مربوط به قراری ارتباط درIE خودشان تعیین می شوند.
در زیر به برخی مشکلات احتمالی که درارتباط IE ممکن است رخ دهد اشاره می شود:

به دلیل وجود یک سرور Proxy یا سخت افزار با پنهای باند بالا من نمی توانم IE را ساختار بندی کنم

علت:

در کنار استفاده ازیک ارتباط اینترنتی ، ممکن است از یک شبکه داخلی یا از یک ارتباط اینترنتی که از کارت شبکه استفاده می کند( برای مثال، یک ارتباط اینترنتی ماهواره ای ) برای برقراری ارتباط استفاده کنید. دراین حالت IE باید به جای ارتباط با مودم ازاین نوع ارتباط استفاده کند.
در یک شبکه گروهی ، کاربران اغلب بواسطه یک سرور Proxy - کامپیوتری که ارتباط با اینترنت را مدیریت می کند – به اینترنت متصل می شوند. دراین حالت هر کامپیوتر به سرور Proxy متصل می شود و این سیستم آنچه مورد نیاز شما است را از اینترنت دریافت ودر اختیار شما قرار می دهد. سرورهای Proxy ویژگی هایی هستند که اغلب برای شبکه های گروهی مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که مایل به استفاده از این نوع ارتباط ها هستید باید IE خود را مستقیماً ساختار بندی کنید.

راه حل:

ساختار بندی IE در حالتی که دریک شبکه داخلی قراردارد یا از سخت افزارهای پنهای باند بالا استفاده می کند دقیق تر و پیچیده تر از حالتی است که از مودم استفاده می کنید و باید مراحلی که توسط مدیر شبکه یا شرکت سازنده قطعات سخت افزاری به شما ارائه شده است را دقیقاً اجرا کنید.
صرف نظر از این مطالب در ساختار بندی IE و در زبانه Connections دکمه Settings را کلیک کنید . دراین حالت صفحه ای نمایان می شود که امکان ساختار بندی و استفاده از یک سرورProxy را به شما می دهد( برای تنظیم اطلاعات این بخش نیاز به مراجعه به مدیر شبکه خود دارید ). در زبانه Connection همچنین گزینه دیگری تحت عنوان LAN Settings نیز وجود دارد که برای شبکه های داخلی است. البته در صورتی که از دستگاه های ماهواره ای و یا اینترنت کابلی و یا ... استفاده می کنید می توانید تنظیمات خود را دراین بخش انجام دهید.
توجه داشته باشید که تنها در صورتی اقدام به فعال کردن این گزینه ها کنید که واقعاً برای بر قراری ارتباط در یکی از وضعیت های فوق قرار گرفته باشید زیرا تغییر درهریک از این گزینه ها می تواند سبب غیرفعال شدن IE شما شود.