تبیان، دستیار زندگی
علی مردی است شجاع، برای اینکه قوی است، راستگو است، چونکه شجاع است، زاهد حقیقی است، چون راستگو است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعم از دوست و دشمن...

سیب

کتاب زندگی و شخصیت حضرت علی(ع) اثر عباس محمود عقاد و ترجمه سید جعفر غضبان است که در وصف آن اسوه و الگوه جوانمردی و فتوت و تمامی خصائل انسانیت تالیف گردیده است. خرید این کتاب مفید را از فروشگاه اینترنتی تبیان به شما عزیزان توصیه می کنیم.

در وصف این رادمرد از متن این کتاب داریم:

علی مردی است شجاع، برای اینکه قوی است، راستگو است، چونکه شجاع است، زاهد حقیقی است، چون راستگو است، مرکز اختلاف است، زیرا لازمه راستی و درستی و راستگویی این است که هیچ وقت رفتار او دائر مدار رضایت یا نارضایتی و میل و بی میلی مردم نخواهد بود. و بزرگترین دلیل و شاهد که در مورد امام می توان به آن استناد کرد این است که مردم اعم از دوست یا دشمن، در حیات او بهترین صفات و شریفترین سجیه و اخلاق را برای او قائل بوده و هیچ اختلافی نداشته اند مگر در صفاتی که برخورد با منافع آنها داشته و با شهوات و امیال جمعی تصادف می کرد و به این جهت نمی توان گفت اعتراضات و انتقاداتی که بر او وارد شده است، حقیقت دارد.

لازمه راسـتی و درسـتی و راسـتگویی این اسـت که هیچ وقت رفتار او دائر مدار رضایت یا نارضایتی و میل و بی میلی مردم نخواهد بود.

و او در بین خلفای قبل از خود، اول خلیفه حکیم و دانشمند بود که حکمت و فلسفه را بخوبی می دانست و علمای کلام اسلام پیش از آنکه علوم فرس یا یونان به آنها برسد، علم خود را از امام اخذ می کرده اند. امام اخلاق و روحیات مردم را بخوبی درک کرد و اسرار دل آنها را می خواند و در خطابه و موعظه هایی که می فرمود، نکات و خصوصیات اجتماع و آداب وعلوم را بطور روشن شرح می داد، این موضوعات متفق علیه است و مورد اختلاف نیست.

جهت خرید کتاب زندگی و شخصیت حضرت علی(ع) کلیک نمایید.

تنظیم برای تبیان: پایدار


جهت خرید کتب حکمت و عرفان کلیک نمایید.

جهت خرید کتب اسلامی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب دفاع مقدس کلیک نمایید.

جهت خرید اشتراک کتاب کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای تبیان کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چندرسانه ای کلیک نمایید.