تبیان، دستیار زندگی
درونی منافقین ایده تاسیس نیروی نظامی این فرقه - موسوم به ارتش آزادی‌بخش- توسط صدام ارائه شده است و صدام نیز برای آنكه افراد گروهك منافقین را در اختیار و امر خود قرار دهد هزینه‌های نظامی آنها را تامین می‌كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خیانت به مردم ایران
سازمان مجاهدین خلق

برای خیانت به مردم ایران و عراق صورت می‌گرفت:

تامین هزینه‌های نظامی منافقین توسط صدام

اسناد درونی منافقین ایده تاسیس نیروی نظامی این فرقه - موسوم به ارتش آزادی‌بخش- توسط صدام ارائه شده است و صدام نیز برای آنكه افراد گروهك منافقین را در اختیار و امر خود قرار دهد هزینه‌های نظامی آنها را تامین می‌كرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور) ایده ایجاد یك نیروی همیشه در خدمت صدام اول بار توسط خود صدام در سال ‌١٣٦٦ به مسعود رجوی - سركرده منافقین داده شده بود.

در این مورد و طبق اسناد مناقین، سركرده منافقین خطاب به لایه‌های تشكیلاتی بالاتر خود گفته بود: "در همین ایام با سید الرییس- صدام- ملاقاتی راجع به جمع‌بندی عملیات‌های شما داشتم. من درخواست كمك و تجهیزات بیشتر برای شما كردم. اما ایشان حرف بالاتری زدند، گفتند چرا نیروهای خود را در قالب یك لشكر كلاسیك بازسازی نمی‌كنید تا بتوانید عملیات‌های بزرگ‌تر و هماهنگ‌تر انجام بدهید؟ (هماهنگ با ارتش كلاسیك عراق). نیروهای شما در پراكنده‌كاری و عملیات كوچك آسیب‌پذیرتر است . شما بایستی یك ارتش كوچك تاسیس كنید.

زمانی كه سركرده منافقین قصد داشت تا بلافاصله بعد از پایان جنگ در عملیات مرصاد به كشورمان حمله كند صدام توان زرهی این فرقه را برای حمله به ایران تا حد زیادی تقویت كرد.

صدام تنها در بخشی از كمك‌های نظامی خود به منافقین برای آغاز این عملیات خیانت‌بار كمك‌های زیر را به آنها تحویل داد؛ ‌١٠٠ خودرو نفربر و مهمات‌بر و تانكر حمل سوخت، ‌٢٠ دستگاه آمبولانس، ‌٤٠ دستگاه خودرو حامل توپ ‌١٠٦ میلی‌متری، خودروهای حامل مینی كاتیوشا ‌٤٠ دستگاه، خودرو واز ‌٥٠ دستگاه، خودرو نفر بر آیفا ‌١٠٠ دستگاه و ‌٤٠ دستگاه خودرو ‌٢ كابین و تك كابین كه بر روی تمام آنها پدافند هوایی ‌٢ لول ‌٥/١٤ میلی‌متری سوار شده بود.

زمانی كه سركرده منافقین قصد داشت تا بلافاصله بعد از پایان جنگ در عملیات مرصاد به كشورمان حمله كند صدام توان زرهی این فرقه را برای حمله به ایران تا حد زیادی تقویت كرد

عملیات مرصاد كه از جانب منافقین با عنوان " فروغ جاویدان" نامیده می‌شد با شكست مفتضحانه منافقین به پایان رسید و آنها نتواستند به قول فتح ‌٣ روزه تهران جامه اثر بپوشانند.

یك سال بعد و بعد از رحلت امام خمینی (ره) سركرده گروهك تروریستی منافقین دوباره خود را برای حمله به ایران آماده كرد اما صدام كه در توانایی آنها تردید داشت از این كار جلوگیری نمود اما دوباره نیروهای این فرقه را تجهیز نمود.

‌٥٠ قبضه كاتیوشا، ‌٧٥ تانك (چیفتن ، تی ‌٥٥ ، اسكورپیون ، بی‌ام‌پی و ...) و ‌٤٠ دستگاه خودرو حمل كننده تانك‌های سنگین و فوق سنگین ،‌بخش دیگری از كمك‌های صدام در سال ‌٦٨ به منافقین بود.

صدام همچنین برای مدیریت تعمیرات و بازسازی نیروهای نظامی منافقین ماهیانه ‌٦ میلیون و ‌٥٠٠ هزار دینار به آنها پرداخت می‌كرد و ارتش وی نیز با داشتن ‌٧ تعمیرگاه بزرگ، سرویس دهی كاملی به نیروهای منافقین انجام می‌داد.

علاوه بر این از سال ‌١٩٩١ تا سال ‌٢٠٠٠ علاوه بر پشتیبانی مستقیم لجستیكی ، مبلغ ‌٣ میلیون و ‌٥٠٠ هزار دینار نیز برای رسته تعمیرات و ‌٦ میلیون و ‌٥٠٠ هزار دینار نیز برای هر قرارگاه هزینه پرداخت می‌كرد.

در سال ‌١٩٩١ و زمانی كه نیروهای صدام برای جنگ خلیج در جنوب این كشور متمركز شده بودند، نیروهای سركرده منافقین یا همان سلاح‌های اهدایی صدام مردم كردستان و جنوب عراق را در یك كشتار وحشیانه به خاك و خون كشید و درست بعد از دفع انتفاضه كردهای شمال عراق بود كه صدام در نطقی بی‌سابقه گفت: مجاهدت و جهاد را باید از اینها آموخت ، اینان مجاهدین و جان بر كفانی هستند كه ما در دوران جنگ كویت یاری كرده و همراه با هم‌پیمان با ما از سرزمین عربی‌مان در برابر اشغالگران دفاع كرده و مانع از اهداف شوم آنان شدند.

تنظیم برای تبیان: عطالله باباپور