تبیان، دستیار زندگی
یك نماینده جمهوریخواه آمریكا معتقد است كه در پشت پرده آنفلوآنزای خوكی یكسری مانورهای سیاسی وجود دارند كه می‌خواهند مردم را به استفاده از واكسن ترغیب كنند، اما عده‌ای دیگر مواردی به مراتب بدتر را در این آنفولانزای جدید می‌بینند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مانور سیاسی آنفلوآنزای خوكی

یك نماینده جمهوریخواه آمریكا:

آنفلوآنزای خوكی مانور سیاسی برای ایجاد وحشت‌ عمومی است
ران پل

به گزارش فارس،‌ یكی از تاجران عمده بین‌المللی كه همكاری گسترده‌ای با وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریكا دارد، در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه آمریكایی "امریكن فری پرس " گفت كه وحشت و ترسی كه از واشنگتن و سازمان بهداشت جهانی درباره آنفلوآنزای خوكی ساطع می‌شود تلاشی در جهت ترغیب مردم برای پذیرفتن كنترل جهانی سیستم‌های بهداشتی است.

بر اساس این گزارش،‌ هر ساله حدود 300 هزار تا 500 هزار مورد آنفلوآنزا در آمریكا ثبت می‌شود كه از این تعداد در حدود 30 هزار تا 40 هزار نفر مبتلایان می‌میرند. در زمان انجام این مصاحبه تنها 100 مورد آنفلوآنزای نوع "خوكی " گزارش شده است. با این حال روزنامه‌ها و رسانه‌های جمعی چنان مشتاقانه به موضوع "شیوع آنفلوآنزای خوكی " پرداخته‌اند كه دیگر مسائل جهانی در حاشیه قرار گرفته است.

امریكن فری پرس نوشت: "كاتلین سبیلیوس "، وزیر بهداشت و خدمات انسانی و "جانت ناپولیتانو "، وزیر امنیت داخلی آمریكا با اتخاذ موضعی نامعقول اعلام كرده‌اند كه آمریكا در معرض تهدید شیوع آنفلوآنزای خوكی قرار گرفته است، اما با این حال هنوز جلوی ورود قانونی یا غیر قانونی مكزیكی‌ها به آمریكا گرفته نمی‌شود. آنفلوآنزای خوكی از مكزیك آغاز شده و تاكنون حدود دو هزار مورد ابتلا به این بیماری در این كشور ثبت گردیده است.

با این حال روزنامه‌ها و رسانه‌های جمعی چنان مشتاقانه به موضوع "شیوع آنفلوآنزای خوكی " پرداخته‌اند كه دیگر مسائل جهانی در حاشیه قرار گرفته است

ران پل، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس در كنگره آمریكا گفت: واقعا عصبانی هستم... اینها فقط یكسری مانورهای سیاسی شریرانه هستند... تبلیغاتی پرسر و صدا كه می‌خواهند مردم آمریكا را بترسانند. آنهایی كه مسئول انجام این كارها هستند به لحاظ اخلاقی در قبال مردم آمریكا باید پاسخگو باشند.

آنفلوآنزای خوكی اخبار مربوط به بحران اقتصادی و رسوایی‌های مربوط به شكنجه زندانیان را از صفحات اول بیرون رانده‌اند.

بر اساس این گزارش،‌ سخنگوهای رسمی خط مشی رسمی را در مورد آنفلوآنزای خوكی تكرار می‌كنند - "ما چیزی نمی دانیم " - اما واقعیت چیزی است كه رسانه‌ها آن را بیان نمی‌كنند و بلكه سعی در كتمان آن نیز دارند.

"راسل هونرو "، ژنرال بازنشسته ارتش به شبكه خبری "سی‌ان‌ان " گفت: این بیماری چگونه در مكزیك آغاز شد؟ از كجا نشأت گرفت؟ در بیماری‌های واگیردار قبلی توانسته‌ایم سریعا به این سؤالات پاسخ دهیم. مسئله این است كه به ریشه جایی كه بیماری از آنجا آغاز شد برسیم - آیا این بیماری از ادغام اتفاقی چندین ویروس منتج شد یا اینكه از یك آزمایشگاه بیرون آمد؟ باید پاسخی برای تمام این سؤالات بیابیم.

وی افزود: چرا این بیماری در مكزیك آفتابی ظاهر شد، آن هم بعد از اینكه فصل سرما تمام شده است؟ چطور می‌شود كه حداقل سه نوع مختلف از ویروس آنفلوآنزایی - خوكی، مرغی، انسانی - از سه گوشه جهان - آمریكای شمالی، آسیا، اروپا - همه به مكزیك می‌روند و در آنجا با هم تركیب شده و نوعی ویروس اسرار انگیز خلق می‌كنند.

"جان كارلو "، مدیر دپارتمان بهداشت و سلامت دالاس گفت: ویروس آنفلوآنزای خوكی كه در آزمایشگاه كاشته شده است تاكنون در هیچ نقطه‌ای از آمریكا و جهان مشاهده نشده است. بنابراین، این ویروس نوع جدیدی از آنفلوآنزا است.

عبارت "كاشته شده در آزمایشگاه " با عبارت "نحوه آغاز آن اسرار انگیز است " جایگزین شده است تا عمدا اطلاعاتی غلط در مورد این بیماری ارائه شود. عبارت "كاشته شده در آزمایشگاه " بسیاری از اسرار را آشكار می‌كند. چرا ویروس نوع H5N1 - كه ویروسی خوش خیم و پیش پا افتاده است كه هر پرنده می‌تواند بدون آسیب زدن به خود و یا انسان‌ها حامل آن باشد - ناگهان تبدیل به سمی كشنده می‌شود؟

چرا این "ویروس خوكی " نیز به مانند "آنفلوآنزای اسپانیایی " سال 1918 بیشتر افراد جوان و سالم را مورد حمله قرار می‌دهد؟

بسیاری می‌گویند كه ویروس معروف به "آنفلوآنزای اسپانیایی " (كه باید نام آنفلوآنزای كانزاسی می‌گرفت) یكی از مشتق‌های ویروس H1N1 است كه بصورت مصنوعی ساخته شده است. این ویروس از سال 1918 تا 1919 در حدود 50 تا 100 میلیون نفر را به كام مرگ كشاند.

این ویروس قاتل كانزاسی در طبیعت مخفی بود - تا اینكه "جف تابونبرگر "، از اعضای "مؤسسه آسیب شناسی نیروی هوایی "، نمونه‌های بیماری‌زا را كشف كرد، بدین طریق متخصصین سلاح‌های میكروبی توانستند با استفاده از تكنیك‌های DNA، ژنوم‌های مرگ‌آور را به ویروس‌های بیشماری وارد سازند.

چرا این "ویروس خوكی " نیز به مانند "آنفلوآنزای اسپانیایی " سال 1918 بیشتر افراد جوان و سالم را مورد حمله قرار می‌دهد؟ ویروس‌های معمولی آنفلوآنزا طبیعتا كودكان، سالخوردگان و دیگر افرادی كه مصوونیت كمی دارند را مورد حمله قرار می‌دهند.

چرا مؤسسه "باكستر اینترنشنال " برای تولید واكسن مبارزه با "آنفلوآنزای خوكی " مكزیكی انتخاب شده است؟ در دسامبر سال 2008 این شركت متهم شد كه ویروس‌های زنده آنفلوآنزای مرغی را با ماده واكسن مخلوط كرده و به 18 كشور جهان از جمله آلمان، اتریش، اسلوونی و جمهوری چك فرستاده است.

چرا "بیلدربرگ "، "دونالد رامسفلد "، وزیر دفاع سابق آمریكا، "جرج شالتز "، "لودویك د وینك " آنقدر خوش شانس بودند كه در شركت "روچ " سرمایه‌گذاری كردند. این شركت تولید كننده واكسن‌های "تامی فلو " است؛ واكسنی كه به گفته رسانه‌ها در صورت ابتلا به "آنفلوآنزای خوكی " می‌تواند جان شما را نجات دهد.

چرا از زمان آغاز آزمایش‌ها برای تبدیل "آنفلوآنزای اسپانیایی " به سلاحی كشنده تا كنون بیش از 80 نفر از میكروب‌شناسان نخبه به طرز عجیبی مرده‌اند؟ در این میان می‌توان به "دیوید كلی " اشاره كرد كه گفته می‌شود "خودكشی " كرد. وی دروغ‌های نومحافظه‌كاران كه برای حمله به عراق به آنها توسل جستند، را فاش ساخته بود.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور