تبیان، دستیار زندگی
» ساخت مستند با دو فانوس كه به بیان زندگی و شخصیت نیما یوشیج از زبان تنها بازمانده این خانواده (خواهرش) می پردازد، به پایان رسید. ایسنا- مجتبی حسینی، كارگردان و تهیه كننده این مستند ضمن اعلام خبر فوق افزود: به احتمال قوی برا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مستندی از زندگی و شخصیت «نیما»



ساخت مستند با دو فانوس كه به بیان زندگی و شخصیت نیما یوشیج از زبان تنها بازمانده این خانواده (خواهرش) می پردازد، به پایان رسید.

ایسنا- مجتبی حسینی، كارگردان و تهیه كننده این مستند ضمن اعلام خبر فوق افزود: به احتمال قوی برای رقابت در بخش مستند جشنواره فیلم فجر شركت خواهیم كرد، علاوه بر این قصد داریم این فیلم را در یك سری جشنواره های خارج از كشور نیز شركت دهیم. وی كه مستند با دو فانوس را در اداره كل پژوهش های معاونت سیما تهیه كرده است، در خصوص موضوعاتی كه این مستند دو قسمتی به آن خواهد پرداخت، گفت: در قسمت نخست بیوگرافی نیما از زبان خواهرش تعریف می شود و قسمت دیگر به شخصیت خواهر نیما كه اكنون در سن ۹۰ سالگی تنها و بی كس در آسایشگاه سالمندان كهریزك زندگی می كند، اختصاص دارد.

در مستند با دو فانوس كه پیش از این «خانه در انتظار» نام داشت: خواهر نیما یوشیج درباره برهه های مختلف زندگی اش صحبت می كند و تصاویری از محل زندگی كنونی او و عكسهای قدیمی اش در فیلم وجود دارد . همچنین بخشی از این مستند در زادگاه و خانه قدیمی نیما یوشیج می گذرد، كه به خاطر ضبط این تصاویر خواهر نیما پس از ۳۵ سال دوری از خانه به همراه گروه فیلمبرداری به آنجا سفر كرده است. عوامل تهیه و تولید این فیلم مستند عبارتند از: محققین: محمد عظیمی، افشین امینی، مدیر تصویربرداری: علی اكبر ولدبیگی، آهنگساز: حامد پورساعی، تدوین: محمدرضا وطن دوست.