تبیان، دستیار زندگی
مقررات بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر كه ۱۲ تا ۲۲ بهمن در تهران برگزار می شود منتشر شد. به گزارش خبرنگار واحد مركزی خبر، بخش سینمای ایران این جشنواره كه به منظور عرضه و معرفی فیلم های ارزشم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقررات جشنواره فیلم فجر اعلام شد



مقررات بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر كه ۱۲ تا ۲۲ بهمن در تهران برگزار می شود منتشر شد.

به گزارش خبرنگار واحد مركزی خبر، بخش سینمای ایران این جشنواره كه به منظور عرضه و معرفی فیلم های ارزشمند یك سال فعالیت فیلم سازی كشور و تشویق هنرمندان سینما برگزار می شود، شامل ۷ بخش است .

در بخش مسابقه سینمایی بلند به آثاری اجازه شركت داده شده است كه تا بهمن ۱۳۸۳ در تهران و هم چنین در دوره های قبلی جشنواره اكران نشده باشد.

در بخش فیلم های كوتاه داستانی نیز آثاری كه در مدت زمان بین ۳ تا ۱۵دقیقه و بعد از سال ۸۲ ساخته شده باشد، اجازه شركت دارند.مسابقه آثار مستند با عنوان چشم واقعیت، بخش خارج از مسابقه، فیلم های مهمان ، فیلم های اول و دوم ، فیلم برگزیده تماشاگران و بخش نكوداشت از دیگر بخشهای سینمای ایران ، جشنواره بیست و سوم فیلم فجر است.

بنابراین گزارش در بخش سینمای ایران ، ۱۵ سیمرغ در بخش مسابقه فیلمهای بلند و كوتاه داستانی و یك سیمرغ نیز به برگزیدگان هر یك از بخشهای مستند، فیلم های اول و دوم و فیلم برگزیده تماشاگران اهدا می شود. بخش بین الملل جشنواره شامل در بخش های مسابقه بین الملل، مسابقه سینمای معناگرا، مسابقه سینمای آسیا، خارج از مسابقه ، جشنواره جشنواره ها، نمایش ویژه ، فیلم برگزیده تماشاگران و مرور آثار برگزار می شود.

در بخش مسابقه بین الملل جشنواره ۷ سیمرغ ، در بخش مسابقه معناگرا ۳ سیمرغ، در بخش مسابقه آسیا ۳ سیمرغ و در بخش فیلم برگزیده تماشاگران یك سیمرغ به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

هر استودیو، سازمان و نهاد متقاضی می تواند به هرتعداد فیلم بلند و كوتاه رنگی و سیاه و سفید در قطع ۱۶ و ۳۵ میلیمتری را حداكثر تا پایان آذر ۸۳ به دفتر جشنواره تحویل دهد.ضمن اینكه نسخه اولیه فیلم حداكثر تا ۱۰ دی باید به دفتر جشنواره واقع در بنیاد سینمایی فارابی تحویل شود.