تبیان، دستیار زندگی
پیغمبر اکرم(ص) می فرماید: سه طایفه اند که به بهشــــت داخل نمی شوند؛ دائم الخمر، دائم السّحر و قطع کننده رحم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حدّ سحر کشتن است

سحر

پیغمبر اکرم(ص) می فرماید: سه طایفه اند که به بهشــــت داخل نمی شوند؛ دائم الخمر، دائم السّحر و قطع کننده رحم.

و امیرالمؤمنین علی(ع) می فرماید: سحر کننده مانند کافر به خدا است و کافر جایش در آتش دوزخ است و نیز می فرماید: کسی که چیزی از سحر یاد بگیرد کم و یا زیاد پس کافر شده است و آخرین عهدش با خدا همانست. "یعنی دیگر نصیبی از رحمت خدا ندارد" و حدّش کشتن است مگر اینکه توبه کند.

حدّ سحر کشتن است

هر مسلمانی که به سحر عمل کند باید کشته شود مگر اینکه توبه کند و اگر کافر به سحر عمل کند او را نباید کشت بلکه به مقداری که حاکم شرع صلاح بداند تأدیبش کند. حضرت صادق(ع) می فرماید: ساحر را یک ضربت شمشیر بر سرش می زنند(و او را می کشند). از رسول خدا(ص) از حکم سحر پرسیده شد فرمود: هرگاه دو گواه عادل بر سحرش گوهی دهند خونش حلال است.

رسول خدا(ص) میفرماید: کسی که نزد ساحر یا کاهن یا دروغگویی برود درحالیکه آنچه را که میگویند تصـدیق کننده باشد به تمام کتابهای آسمانی که خدا فرستاده کافر شده است.

و نیز می فرماید: ساحر مسلمان باید کشته شود و ساحر کافر کشته نمی شود. کسی عرض کرد چرا ساحر کافر کشته نمی شود؟ فرمود برای این که کفر از سحر عظیم تر است و سحر و شرک باهم اند. یعنی جائیکه کافر غیر حربی به سبب کفرش کشته نمی شود چون کفر از سحر بزرگتر است و مسلمان ساحر کشته می شود چون به شرک نزدیک شده است.

و نیز می فرماید: کسی که نزد ساحر یا کاهن یا دروغگویی برود در حالیکه آنچه را که می گویند تصدیق کننده باشد به تمام کتابهای آسمانی که خدا فرستاده کافر شده است.

جهت خرید کتاب گناهان کبیره کلیک نمایید. (اثری از آیت الله دستغیب)

تنظیم برای تبیان: پایدار


جهت خرید کتب اسلامی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب حکمت و عرفان کلیک نمایید.

جهت خرید اشتراک کتاب کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چندرسانه ای کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای تبیان کلیک نمایید.