تبیان، دستیار زندگی
د تیم فوتبال استقلال در دومین دیدار خود در مسابقات جام شیخ راشد یکشنبه شب مقابل تیم امید لبنان قرار گرفت. آبی پوشان در حالی به مصاف حریف خود رفتند که در ورزشگاه پلیس 5 هزار تماشاگر از این بازی دیدن می کردند. ترکیب تیم استقل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سامره دوباره استقلال را نجات داد



تیم فوتبال استقلال در دومین دیدار خود در مسابقات جام شیخ راشد یکشنبه شب مقابل تیم امید لبنان قرار گرفت. آبی پوشان در حالی به مصاف حریف خود رفتند که در ورزشگاه پلیس 5 هزار تماشاگر از این بازی دیدن می کردند. ترکیب تیم استقلال در بازی یکشنبه:

وحید طالب لو، پیروز قربانی، امیرحسین صادقی، مهدی امیرآبادی، مصطفی اکرامی، حسین کاظمی، علیرضا منصوریان، مهدی شیری، علی سامره، سیاوش اکبرپور و رضا عنایتی.

گفتنی است محمود فکری، فرزاد مجیدی، سعید لطفی و میثم بائو از لیست خارج شده و از روی سکوها شاهد بازی بودند.

در این دیدار امیر قلعه نوعی با شیوه 2-5-3 شاگردانش را به زمین فرستاد و با قراردادن اکرامی و کاظمی در کنار منصوریان، شیری و سامره در خط هافبک خود تغییراتی را به وجود آورد.

شاگردان قلعه نوعی بازی را خوب شروع کردند و با پاسهای تک ضرب میانه میدان را در اختیار گرفتند اما بر خلاف جریان بازی در دقیقه 20 دروازه خود را گشوده دیدند. استقلال بعد از دریافت گل با در دست گرفتن بازی و سانتر از جناحین و حرکات عمقی سامره و شیری در خط هافبک سعی در باز کردن دروازه حریف داشتند که در دقیقه 40 بازی حرکت خوب سیاوش اکبرپور و شوت او دروازه بان لبنان را مجبور به دفع ناقص توپ کرد تا عنایتی با فرصت طلبی از ریباند استفاده کرده و با یک بغل پا دروازه حریف را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند. البته علیرضا منصوریان در دقیقه 35 به علت مصدومیت جای خود را به علیرضا اکبرپور داد.

در نیمه دوم قلعه نوعی باز دست به تغییر در ترکیب تیم خود زد و با آوردن علیرضا نیکبخت واحدی و داود حقدوست به ترتیب به جای حسین کاظمی و مصطفی اکرامی به فکر شکست حریف بود تا اینکه در دقیقه 65 بازی نفوذ خوب نیکبخت واحدی از جناح چپ و سانتر دیدنی او با پرش عالی و ضربه سر علی سامره همراه شد تا دروازه تیم لبنانی برای بار دوم فرو بریزد.

سرمربی جوان استقلال که از نتیجه به دست آمده راضی بود تا تغییرات تاکتیکی سعی در حفظ نتیجه داشت و در دقیقه 80 شاهین خیری بازیکن جوان خود را به جای رضا عنایتی به میدان فرستاد. نکته جالب بازی شب گذشته استقلال، بازی کردن علی سامره تا پایان بازی بود و این بار قلعه نوعی بر خلاف همیشه عنایتی را تعویض کرد و سامره تا پایان بازی در ترکیب آبی پوشان قرار داشت. البته نباید از بازی خوب سیاوش اکبرپور در خط حمله به سادگی گذشت. به هر حال استقلال با این پیروزی و تساوی در دیدار اول صاحب 4 امتیاز شد و بعد از تیم شیخ راشد در جای دوم قرار گرفت تا به همراه این تیم مدعیان صعود به مرحله بعدی نام بگیرند. گفتنی است که حشمت مهاجرانی سرمربی سابق تیم ملی کشورمان در جام جهانی 78 آرژانتین در جایگاه ویژه نظاره گر بازی بود و بعد از بازی به رختکن آبی پوشان رفت تا به قلعه نوعی و شاگردانش تبریک بگوید.