تبیان، دستیار زندگی
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران با اشاره بر اینکه در بازی با کره شمالی نفرات با تجربه نقش مهمی را ایفا می کنند، گفت: ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با تجربه ها تعیین کننده هستند

تبریک مهدوی کیا به علی دایی

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران با اشاره بر اینکه در بازی با کره شمالی نفرات با تجربه نقش مهمی را ایفا می کنند، گفت: همه باید دست در دست هم دهیم تا تیم کشورمان بتواند به مسابقات جام جهانی صعود کند.

مهدی مهدوی کیا ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیتش در تیم فوتبال اینتراخت فرانکفورت اشاره کرد و افزود: شرایط به گونه ای رقم خورده که در این مدت هیچ شانسی به من داده نشده است. تنها در 15 دقیقه پایانی مسابقه با بایرن مونیخ که تیم 10 نفره بود و 4 گل هم از حریف خورده بودیم وارد زمین شدم و آن شرایط هم کاری خاصی نمی شد انجام داد.

وی اضافه کرد: البته در دیدار با اشتوتگارت مربی تیم دو تعویض اجباری انجام داد و این اتفاق باعث شد عملا اندک شانس حضور در میدان را هم از دست بدهم. اگر حداقل شانسی به من داده می شد و در زمین مسابقه عملکرد بدی داشتم و بعد از آن نیمکت نشین می شدم، کمتر ناراحت می شدم اما متاسفانه امروز با توجه به اینکه کاملا آماده ام، در تمرینات عملکرد خوبی دارم و یک جلسه هم غیبت نداشته ام، مربی تیم تصمیمی برای استفاده از من در مسابقات ندارد.

هافبک ایرانی تیم اینتراخت با بیان اینکه پیش بینی اش این بود که در نیم فصل دوم بوندس لیگا به میدان می رود، تاکید کرد: 5 بازی تا پایان بوندس لیگا باقی مانده است ولی هنوز هیچ تصمیمی برای جدایی از اینتراخت نگرفته ام. ضمن اینکه من یک فصل دیگر با این باشگاه قرارداد دارم و پس از پایان مسابقات طی نشستی با مدیران باشگاه بهترین تصمیم را اتخاذ خواهم کرد.

مهدی مهدوی کیا

وی با حساس دانستن دیدار تیم اینتراخت برابر وردربرمن اظهار داشت: گرچه ما در خطر سقوط قرار نداریم اما با توجه به نزدیک بودن امتیازات تیم ها در پائین جدول‏، از دست دادن امتیاز می تواند شرایط ما را در هفته های دیگر سخت تر کند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه گفتگوی خود با مهر در مورد اتفاقات اخیر فوتبال ایران افزود: پس از برکناری مایلی کهن بسیار نگران شدم که بار دیگر پروسه ای طولانی برای انتخاب سرمربی تیم ملی شکل بگیرد اما خوشبختانه مسئولان خیلی زود سرمربی جدید را انتخاب کردند تا شرایط طوری رقم بخورد که تیم ملی بتواند در 3 بازی آینده موفق ظاهر شود.

وی با بیان اینکه روند فوتبال در ایران بستگی به موفقیت تیم ملی در این 3 دیدار دارد و با صعود تیم به جام جهانی، جا برای جوانان باز می شود تا خود را به سطوح بالای فوتبال در جهان نزدیک کنند، در مورد انتخاب قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی تصریح کرد: در این مقطع فرقی نمی کرد چه کسی سرمربی تیم ملی شود بلکه مهم این است همه مسئولان، مردم و مطبوعات به تیم ملی کمک کنند تا تیم ایران بتواند به جام جهانی صعود کند.

مهدی مهدوی کیا خاطرنشان کرد: قطعا یکی از دلایل انتخاب قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی، شناختش از فوتبال کره جنوبی و ایران است زیرا اگر می خواستند یک مربی خارجی را در این مقطع استخدام کنند، با توجه به زمان اندک باقیمانده تا 3 دیدار حساس آینده تیم ملی، وی نمی توانست شناخت خوبی از فوتبال ایران بدست آورد و احتمال نتیجه گرفتن تیم ملی کاهش می یافت.

وی با بیان اینکه قطبی طی روزهای گذشته با وی گفتگویی تلفنی داشته است، در مورد انتقادهایی که نسبت به سفر سرمربی تیم ملی به کشورهای اروپایی مطرح شده است، اظهار داشت: این رسمی طبیعی است که مربیان در تمرینات و مسابقات بازیکنان خارجی تیم خود حضور پیدا می کنند که در گذشته و خصوصا در زمان بلاژویچ و قلعه نویی هم این اتفاق افتاده است.

مهدوی کیا، کریمی

کاپیتان تیم فوتبال کشورمان در مورد دعوت علی کریمی به اردوی تیم ملی و بازگشت وی به فوتبال ملی پس از مدتها دوری، تاکید کرد: علی یکی از فوتبالیست‌های بزرگ ایران است که همیشه در بازی‌های تیم ملی عملکرد خوبی داشته است. وی در این فصل وزنه اصلی تیم پرسپولیس بود و اگر در این مدت دچار مصدومیت نشود، می تواند مهره تاثیرگذاری برای تیم ملی در بازی‌های مهم پیش رو باشد و در آن دیدارهای حساس به تیم ایران کمک کند.

وی که در دو بازی گذشته تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی برابر کره شمالی گلزنی کرده بود‏، در مورد نقش بازیکنان باتجربه در این مسابقات گفت: درست است نمی توان از کنار انگیزه بازیکنان جوان در دیدارهای تیم ملی به راحتی گذشت اما در آن دیدار با توجه به جو ورزشگاه پیونگ یانگ و زمین چمن مصنوعی آنجا‏، نیاز به بازیکنان با تجربه دارد تا در لحظات حساس نتیجه بازی را به سود تیم ملی تغییر دهد.

مهدوی کیا در پایان گفت: امیدوارم همه به تیم ملی کمک کنند تا تیم ملی همانند دوره های گذشته از این شرایط سخت پیش رو سر بلند خارج شود و بتواند با کسب پیروزی در3 دیدار آینده مستقیما به جام جهانی صعود کند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری