تبیان، دستیار زندگی
ضرب المثل یک سیب در روز شما را از دکتر بی نیاز می کند را به یک لیوان آب سیب در روز شما را از مراجعه به متخصص قلب، بی نیاز می کند، تغییر دهید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آب سیب از سکته قلبی پیشگیری می کند

آب سیب

ضرب المثل "یک سیب در روز شما را از دکتر بی نیاز می کند" را به "یک لیوان آب سیب در روز شما را از مراجعه به متخصص قلب، بی نیاز می کند"، تغییر دهید.

چرا که گروهی از محققان دانشکده پزشکی "یو سی" در ایالات متحده آمریکا دریافته اند که نوشیدن آب سیب، از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و نهایتا سکته های قلبی، پیشگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری بی بی سی، دانشمندان، این اثرات مثبت را ناشی از وجود "فیتو نوترینت ها" می ‌دانند.

بررسی های متعدد دانشمندان، حاکی از آن است که "فیتونوترینت ها" در کاهش LDL (کلسترول بد) بسیار کارآمد هستند و از اکسید شدن آن جلوگیری می کنند و در واقع خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.

چرا که زمانی که LDL اکسید می شود، موادی به نام "پلاک" را به وجود می آورد که پلاک ‌ها با چسبیدن به دیواره عروق، باعث تنگ شدن دیواره رگ ها شده، تصلب شرائین و سکته‌های قلبی را موجب می شوند.

فیتونوترینت ها در کاهش LDL (کلسترول بد) بسیار کارآمد هستند و از اکسید شدن آن جلوگیری می کنند و در واقع خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.

"دایان هیسون" متخصص تغذیه و  رئیس تیم تحقیق می گوید:

سیب

" تحقیقات قبلی نیز نشانگر آن بود که مصرف میوه و سبزی از خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می کاهد، اما این اولین تحقیق کلینیکی است که به بررسی ترکیبات فعال و سودمند در آب سیب و میوه سیب می پردازد."

جالب است بدانید که این بررسی ها نشان داد که تنها پس از شش هفته نوشیدن آب سیب، اثرات سودمند آن ظاهر می شود.

خانم هیسون، معتقد است که "تنها با ایجاد این تغییر کوچک در رژیم غذایی و گنجاندن میزان متوسطی از آب سیب(1 لیوان آب سیب خالص یا دو عدد سیب کامل) در برنامه غذایی روزانه قادر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی به طرز چشمگیری خواهیم بود.

صدف کوه‌کن
همشهری

*مطالب مرتبط:

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.