تبیان، دستیار زندگی
آغاز زندگی مشترک با قبض هایی که توان پرداخت آنها را ندارید، وحشتناک است. این هم فشار روحی دیگری بر رابطه شماست که از عهده آن بر نمی آیید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عشق هایی زیر وام دیگران

20 اشتباه زوج‏های جوان(2)

ازدواج

در مقاله قسمت قبل با عنوان اشتباهات روز های اول ازدواج به بخشی از اشتباهاتی که اکثر زوج های جوان مرتکب می شوند اشاره کردیم و در این مقاله به خطاهای دیگری اشاره می کنیم با امید به اینکه با خواندن این مقالات ،شما این اشتباهات را تکرار نکنید.

1- روابط و زندگی زناشویی خود را ترک می‏کنید.

زندگی مشترک تنها به معنای داشتن روابط خوب نیست. این بخشی از وظیفه یک فرد متاهل است که سلامت رابطه خود را حفظ کرده ، آن را جالب جلوه داده و از رضایت همسر خود اطمینان حاصل کند. وقتی مشکلات خودشان را نشان می دهند، باید به آنها توجه کرده و برای بهبود موقعیت، هر کاری را که می توانید، انجام دهید.

2- زیر بار قرض می‏روید.

آغاز زندگی مشترک با قبض هایی که توان پرداخت آنها را ندارید، وحشتناک است. این هم فشار روحی دیگری بر رابطه شماست که از عهده آن بر نمی آیید. اگر در حال حاضر بدهی دارید، برای خلاص شدن از آن چاره ای بیندیشید. بودجه بندی کنید، مخارج خود را تنظیم کنید تا به احتمال زیاد مشاجره کمتری داشته باشید و اگر مشکل دیگری نیست، شب آسوده می خوابید.

3- از زندگی مشترک، انتظارات غیر معقول دارید.

اگر فکر می کنید زندگی مشترک به معنای این است که هر روز با هم در پارک قدم بزنید، مسایل دیگری هم وجود دارند. لحظات سختی هم هستند. مدتی طول می کشد تا قلق زندگی با کسی که همسرتان شده را پیدا کنید و رابطه شما به نتیجه برسد. تصور نکنید که مشکلات شما در گذشته، اکنون با ازدواج مرتفع شده اند. این طور نیست. بعضی از مشکلات هرگز از بین نمی روند. آنچه اهمیت دارد این است که چگونه با آنها کنار می آیید.

4- از همسر خود کینه به دل می‏گیرید.

هرگز اجازه ندهید مشکلات به صورت عقده در بیایند. اگر مساله ای است کهواقعا شما را ناراحت می کند در باره ی آن حرف بزنید. دیگر آن کار را انجام ندهید. بدترین کاری که می توانید بکنید این است که از همسرتان کینه به دل بگیرید. این احساس، عشق شما را نابود خواهد کرد.

5- نسبت به احساسات همسرتان بی توجه هستید.

همه ما با هم تفاوت داریم. همه ما در موقعیت های مختلف، عکس العمل های متفاوتی نشان می دهیم. به وقتش یاد می گیرید که از همسر خود بعضی عکس العمل ها را انتظار داشته باشیم. این انتظارات را جدی نگیرید و آنها را مورد  قضاوت قرار ندهید. فقط بپذیرید و هر کاری که می توانید، انجام دهید تا همسرتان همان طور که خودش می خواهد، راحت باشد.

ازدواج

6- بدون مشورت با همسرتان، تصمیم‏گیری می‏کنید.

در رابطه شما دو نفر حضور دارند. وقتی مجرد بودید، ممکن بود خودتان تصمیم بگیرید که بعد از تمام شدن کار کجا بروید، به کجا سفر کنید، پول خود را چه طور خرج کنید، بدون اینکه در این باره با کسی صحبت کرده باشید. اما اکنون تصمیمات شما بر همسرتان نیز تاثیر می گذارد. او این حق را دارد که در تصمیم گیری های شما سهیم باشد.

7- در برابر خصایص عجیب و تفاوت های فردی همسرتان شکیبایی به خرج نمی‏دهید.

زمانی که با کسی ازدواج می کنید ، یعنی او را با تمام بدی ها و خوبی هایش پذیرفته اید. این انصاف نیست – و ارزش تلف کردن وقت و انرژی را هم ندارد – که به خاطر مسایلی مانند لکنت زبان جزیی یا اعتقادات او عصبانی شوید.

8- به همسرتان فرصت کافی نمی‏دهید.

هر کس نیاز دارد که برای خودش وقت کنار بگذارد. یک مکان آرام را پیدا کرده و کاری را که دوست دارید، انجام دهید. به همسرتان هم این فرصت را بدهید. درست است که گفتیم شما دیگر تنها نیستید و در تصمیماتتان باید به دیگری هم فکر کنید اما فراموش نکنید هر کسی حریم خصوصی دارد که باید به آن احترام گذاشت.

اگر از همسرتان انتظار داشته باشید که بعضی کارها را مثل یک وظیفه حتما برای شما انجام دهد ، او احساس خواهد کرد که قدرش را نمی‏دانید و مشکلات شما آغاز خواهند شد.

9- قدر همسرتان را نمی‏دانید.

به خاطر داشتن تمام دلایلی که باعث شده اند همسرتان را دوست داشته باشید و قدردانی از هر کار کوچکی که او برای شما و خانواده تان انجام می هد، نیاز به کمی تمرین دارد. اما این مورد، مکمل بنای یک زندگی مستحکم است. به محض اینکه اینها را فراموش کنید یا از همسرتان انتظار داشته باشید که بعضی کارها را مثل یک وظیفه حتما برای شما انجام دهد، او احساس خواهد کرد که قدرش را نمی‏دانید و مشکلات شما آغاز خواهند شد.

10- برای بچه دار شدن عجله دارید.

بعضی از زن و شوهرها پس از ازدواج به خودشان فرصت در کنار هم بودن را نمی دهند. اگر می توانید برای بچه دار شدن صبر کنید، حتما آن را در نظر داشته باشید زیرا این دوران با هم تنها بودن هرگز تکرار نخواهد شد. زمانی که بچه ها به زندگی ما پا می گذارند، مرکز توجه شما خواهند بود. مطمئنا قلب شما هم برای فرزندان شما جا دارد و هم برای همسرتان، اما ابتدا رابطه ی خود را مستحکم کرده و آنوقت در فضایی آرام انتظار صدای فرزندتان را بکشید.

منبع : موفقیت - با تلخیص

تنظیم برای تبیان : داوودی

مقالات مرتبط :

نسخه ای برای ایجاد محبت!

وقتی زن و مرد بی تجربه اند...

زناشویی بدون رویاهای بر باد رفته

هفت راز عشق با دوام

احساستان را برای هم خرج کنید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.