تبیان، دستیار زندگی
جانوران زیادی، شب‏ها كه ما خواب هستیم به باغ‌ها یا خانه‌های ما می‌آیند. گاهی اوقات می‌توانیم آن‌ها را ببینیم در غیر این صورت روز بعد می‌توانیم به دنبال نشانه‌هایی كه برجا گذاشته‌اند بگردیم....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تماشای جانوران در شب

جانوران زیادی، شب‏ها كه ما خواب هستیم به باغ‌ها یا خانه‌های ما می‌آیند. گاهی اوقات می‌توانیم آن‌ها را ببینیم در غیر این صورت روز بعد می‌توانیم به دنبال نشانه‌هایی كه برجا گذاشته‌اند بگردیم.شما به

تماشای جانوران در شب

چراغ‌قوه

دستمال كاغذی قرمز یا سلوفان

نوار پلاستیكی

صبر زیاد!

احتیاج دارید.

تماشای جانوران در شب

١- سر چراغ قوه را با دستمال كاغذی قرمز یا سلوفان توسط یك نوار لاستیكی بپوشانید تا پرتوهای قرمز رنگ ایجاد شود.این پرتوهای قرمز جانوران را نمی‌ترساند .

تماشای جانوران در شب

٢- به هنگام غروب در اطراف درختان، ساختمان‌های قدیمی و نورها به دنبال خفاش بگردید. گاهی هم می‌توانید صدای سوتی را كه به هنگام شكار شب پره‌ها یا حشرات دیگر می‌كشند، بشنوید.

تماشای جانوران در شب

٣- به دنبال نشانه‌هایی مثل ردپا، نشان‌های از غذا خوردن، خرابی در باغ یا واژگون شدن سطل آشغال (راكون‌ها و روباه‌‌ها معمولاً این كارها را انجام می‌دهند) باشید.

تماشای جانوران در شب

٤- می‌توانید با اجازه‌ی یك بزرگ‌تر مقداری غذا به عنوان طعمه برای جذب پرنده‌ها یا جانوران دیگر داخل باغ‌ قرار دهید. برای این كار می‌توانید غذای گربه، دانه،‌ بادام زمینی و كره‌ی بادام زمینی را امتحان كنید.

تماشای جانوران در شب

بازگشت