تبیان، دستیار زندگی
های آسیاـ كرمانشاه پاس جام قهرمانی را در ایران نگه داشت تیم پاس قهرمان دیدارهای كشتی آزاد جام باشگاه‌های آسیا شد. آخرین دیدار كشتی آزاد جام باشگاههای آسیا بین دو تیم ایران و قزاقستان برگزار شد و در نهایت تیم ایران توانست با ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جام باشگاه های آسیاـ كرمانشاه

پاس جام قهرمانی را در ایران نگه داشت

تیم پاس قهرمان دیدارهای كشتی آزاد جام باشگاه‌های آسیا شد.

آخرین دیدار كشتی آزاد جام باشگاههای آسیا بین دو تیم ایران و قزاقستان برگزار شد و در نهایت تیم ایران توانست با نتیجه‌ی 13 بر12 حریف خود را شكست دهد و به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها پس از عنوان قهرمانی در لیگ سال گذشته ایران دست یابد.

این پیروزی در حالی برای تیم پاس رقم خورد كه دو كشتی‌گیر ایران در اوزان 66 و 120 كیلوگرم (اسلام مردانی و یاسر نورزایی) به دلیل مصدومیت نتوانستند مبارزه كنند.

نتایج مسابقات كشتی آزاد به شرح ذیل است:

وزن 55 كیلوگرم: مجید رودباری 8، آسیت سریك بایف صفر

وزن 60 كیلوگرم: محمد طلایی 5، پرنبیك بلاسور صفر

وزن 66 كیلوگرم: اسلام مردانی به علت مصدومیت به مبارزه در مقابل كوان وش سلیمانف را ادامه نداد.

وزن 74 كیلوگرم: مجید محمدی 4، سیف الدین عثمانف 5

وزن 84 كیلوگرم: مصطفی یونسی‌نیا 3، یرمیك بایدو واشف 2

وزن 96 كیلوگرم: حمید سیفی 5، دولت شبان یبایف صفر

وزن 120 كیلوگرم: یاسر نورزایی به دلیل مصدومیت روی تشك نرفت و بازی به نفع آندری سواتكو وسكی اعلام شد.

در این رقابت‌ها و در رشته‌ی آزاد تیم ایران (پاس) با 9 كشتی‌گیر و تیم‌های مغولستان، كره جنوبی و قزاقستان هر كدام با 7 كشتی‌گیر حضور داشتند.

رییس فدراسیون گلف:

تیم‌های مردان به چین تایپه و زنان به هند اعزام می‌شوند

از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت می‌كنیم

نخستین جلسه رییس فدراسیون گلف با پیشكسوتان این رشته به منظور تبادل نظر در زمینه‌ی رشد و گسترش ورزش گلف برگزار شد.

عیسی اسحاقی در این جلسه گفت: پیشكسوتان كوله‌باری از تجربه هستند و ما هر لحظه آماده استفاده از تجربیات و راهنمایی‌های آنها هستیم و مسلما بدون استفاده از تجربیات پیشكسوتان موفقیت صد در صدی حاصل نمی‌شود.

وی افزود: گلف ورزش مفرح برای خانواده‌ها، قشر جوان، تحصیل كرده و روشنفكر جامعه است كه برای تمركز اعصاب، افزایش قدرت تصمیم‌گیری و اندیشیدن بسیار مفید است و سیاستمداران نیز به دلیل این كه تصمیم عجولانه نگیرند گلف بازی می كنند.

وی اظهار داشت: با قبول این مسوولیت ساختار جدیدی در این فدراسیون ایجاد و كمیته‌های اقتصادی، بازاریابی و تبلیغات، امور بین‌الملل و روابط عمومی، پژوهش و آموزش، پزشكی، فنی و برگزاری مسابقات و پیشكسوتان را راه‌اندازی خواهیم كرد.

وی در راستای همگانی كردن گلف گفت: تصمیم داریم با توجه ویژه به مینی گلف و به خصوص راه‌اندازی آن در دانشگاه‌ها، پارك‌ها، هتل‌ها و حتی شركت‌ها، ورزش گلف را به تمامی اقشار مختلف جامعه تعمیم دهیم.

رییس فدراسیون گلف گفت: مطمئنا راه‌اندازی مینی گلف با هزینه كم راه مناسبی برای كسب درآمد برای بخش خصوصی است و فدراسیون از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راه‌اندازی مینی گلف و حتی گلف استقبال می‌كند و آماده‌ی هر گونه همكاری در این زمینه است.

اسحاقی تصریح كرد: به زودی اولین زمین آموزش گلف در دانشكده تربیت بدنی دانشگاه تهران راه‌اندازی و امیدواریم دانشگاه‌های دیگر نیز از این موضوع استقبال كنند.

وی در زمینه‌ی بعد قهرمانی نیز گفت: با برگزاری مسابقات مختلف درصدد هستیم حدود 20 نفر از جوانان و بزرگسالان زن و مرد را شناسایی كرده و با استفاده از مربی خارجی در جهت تقویت آنها اقدام كرده و هشت نفر را برای تیم ملی شناسایی و به تورنمنت‌ها و اردوهای مختلف اعزام كنیم كه در اولین مرحله 10 نفر به پاكستان اعزام شدند و در آینده 5 نفر از بانوان به هند و آقایان به چین تایپه اعزام خواهند شد.

وی افزود: برنامه‌هایی در جهت گسترش ورزش گلف داریم و در زمینه واردات تجهیزات گلف نیز اقدام خواهیم كرد.

لازم به ذكر است در این جلسه كه اعضا فدراسیون نیز حضور داشتند، پیشكسوتان ضمن ابراز نقطه نظرات خود از توجه ویژه رییس جدید فدراسیون در زمان كوتاه به ورزش گلف تشكر و از برنامه‌های وی حمایت كردند.

انوشا شاهقلى به عنوان قهرمانى جام تنیس رمضان دست یافت

مسابقات تنیس برترین هاى ایران / جام رمضان / با قهرمانى انوشا شاهقلى به پایان رسید..

چهاردهمین و اخرین شب مسابقات تنیس برترینهاى رمضان گرامیداشت هفته تربیت بدنى و ورزش شنبه شب در زمین هاى تنیس مجموعه ورزشى انقلاب تهران انجام گرفت در بازی هاى اخرین شب انوشا شاهقلى با در دو ست پیاپى و با امتیازهاى 6 بر 2 و 6 بر 3سعید احمدوند را شكست داد، روزبه كامران با نتایج ۷ بر۵و۶ بر۲ محمد مهذب نیا را مغلوب كرد ، سهیل محسنى با نتایج6 بر3 و 6بر 4كوروش هاشمیان را شكست دادو مهرداد وهابى به دلیل اسیب دیدگى ارنج ازبازى با شهاب راطق خوددارى كرد.