تبیان، دستیار زندگی
ی خواهد رکورد بهتاش فریبا را هم بشکند علی دایی در لابه لای حرف هایش با اطمینان از حضور در جام جهانی 2006 آلمان صحبت می کند و از به ثمر رساندن صد و بیستمین گل ملی اش صحبت می کند. قطعاً علی دایی امیدوار است که در بازی با لائوس ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به دنبال چند هدف در بازی با لائوس

دایی می خواهد رکورد بهتاش فریبا را هم بشکند



علی دایی در لابه لای حرف هایش با اطمینان از حضور در جام جهانی 2006 آلمان صحبت می کند و از به ثمر رساندن صد و بیستمین گل ملی اش صحبت می کند. قطعاً علی دایی امیدوار است که در بازی با لائوس از طلسم صد گل ملی بگذرد و اولین فوتبالیست جهان باشد که تعداد گل های ملی اش سه رقمی شود. گرچه دایی با صراحت می گوید که دیگر به شکستن رکوردی فکر نمی کند اما نمی توان جذابیت های چنین عناوینی را در نظر نگرفت. دایی که در حال حاضر رکوردهای بیشترین گل های زده جهان و بیشترین گل زده ایران و بیشترین بازی ملی در ایران را دارد در دو بخش آماری مربوط به گلزنی در ایران اما اولین نیست؛ در بخش بیشترین گل زده در یک بازی و بالاترین متوسط گل زده در تیم ملی.


در بخش بیشترین گل زده در یک بازی ملی رکورد ملی در دست کریم باقری است که در سال 1997 مقابل مالدیو به تنهایی 7 گل به ثمر رساند در حالی که علی دایی در بازی مقابل گوام در تبریز شش گل زد تا از این حیث در رتبه دوم قرار گیرد. در بخش بالاترین متوسط گل زده در تیم ملی هم رکورد در دست بازیکنی است که بازیهای ملی چندانی انجام نداده است: بهتاش فریبا که تنها 16 بازی ملی انجام داده با 12 گل زده بالاترین میانگین گل زده در بازیهای ملی در ایران را در اختیار دارد(75% گل زده در هر بازی) این در حالی است که علی دایی در حال حاضر با به ثمر رساندن 98 گل زده در 32 بازی دارای متوسط 2/74% گل زده در هر بازی است. این به آن معنا است که اگر علی دایی در بازی با لائوس بیشتر از 2 گل به ثمر برساند از این لحاظ هم در میان بازیکنان تاریخ فوتبال ایران رکورددار خواهد شد. در واقع علی دایی در بازی با لائوس می تواند هم از مرز صد گل ملی بگذرد و هم رکورددار بالاترین متوسط گل زده در رده ملی شود.


 بالاترین متوسط گلزنی در بازیهای ملی

1- بهتاش فریبا

2- علی دایی

3- فرشاد پیوس

4- کریم باقری

5- غلامحسین مظلومی


بیشترین گلزنان ملی ایران

1- علی دایی

2- کریم باقری

3- علی کریمی

4- فرشاد پیوس

5- غلامحسین مظلومی

6- ناصر محمدخانی

7- حمید علیدوستی

8- حسن روشن

9- پرویز قلیچ خانی

10- همایون بهزادی

10- علی جباری

10- علی پروین