تبیان، دستیار زندگی
تیم بسکتبال مهرام با پیروزی مقابل ذوب آهن اصفهان برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی رقابت ‌های لیگ برتر بسکتبال را از آن خود کرد........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهرام آقای بسکتبال ایران

مهرام قهرمان لیگ برتر بسکتبال ایران

تیم بسکتبال مهرام با پیروزی مقابل ذوب آهن اصفهان برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی رقابت ‌های لیگ برتر بسکتبال را از آن خود کرد.

دومین دیدار از مرحله نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور عصر دیروز در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد که طی آن تیم بسکتبال مهرام با نتیجه 91 بر 76 از سد ذوب آهن اصفهان گذشت تا با 2 پیروزی از مجموع 3 دیدار برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کند.

مهرام در كوارترهای دوم و سوم با نتایج 12 بر 11 و 36 بر 17 به پیروزی رسید. ذوب آهن در كوارتر اول 15 بر 20 مهرام را برد و كوارتر چهارم نیز با تساوی 28 بر 28 به پایان رسید.

مهدی كامرانی، صمد نیكخواه بهرامی، مهراد آتشی، حامد سهراب‌نژاد و پریست لاو برای مهرام و آرن داوودی، اوشین ساكاهیان، علی باهران، مایك جونز و سنتور كوماتوس برای ذوب آهن در تركیب اصلی به میدان رفتند.

هروس آوانسیان، مهرداد صفرزاده و جعفر محمدپور داوران این دیدار بودند.

اهدای جوایز قهرمانی توسط مهندس علی آبادی

پس از پایان این دیدار مراسم جشن قهرمانی با حضور محمد علی‌آبادی رییس سازمان تربیت بدنی، محمود مشحون رییس فدراسیون بسكتبال و مسوولان و بازیكنان دو تیم در سالن بسكتبال ورزشگاه آزادی برگزار شد.

در دیگر دیدار دوم دو تیم صبامهر و پتروشیمی بندرامام در مرحله رده‌بندی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور عصر دیروز در سالن اندیشه شهرک بعثت برگزار شد. در این بازی شاگردان مهران شاهین طبع که در دیدار اول نیز برتری را از آن خود کرده بودند موفق به کسب پیروزی دوباره شدند تا عنوان سومی این رقابت‌ها را به نام خود ثبت کنند.

این درحالی است که تیم صبامهر (صباباتری) در فصل گذشته با شکست مقابل مهرام به عنوان نایب قهرمانی اکتفا کرده بود.

به نقل از مهر، همچنین دو تیم تراکتورسازی کردستان و بیم بابل دومین دیدار خود را برای تعیین تیم‌های پنجم و ششم مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور انجام دادند. در این بازی شاگردان کردستانی صفاعلی کمالیان حریف میزبان خود را از پیش رو برداشتند و به لطف پیروزی در دیدار نخست عنوان پنجم بازی‌ها را از آن خود کردند.

پیش از برگزاری این دو دیدار تیم مهرام در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی ذوب آهن را با شکست مواجه کرد و برای دومین‌بار جام قهرمانی را بالای سر برد.

نتیجه کامل دیدارهای برگزار شده به این شرح است:

* مهرام تهران 91 - ذوب آهن اصفهان 76

* پتروشیمی بندرامام 82 - صبامهر قزوین 85

* بیم بابل 78 - تراکتورسازی کردستان 81

لیگ برتر بسکتبال

جدول رده‌بندی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به این شرح است:

1- مهرام تهران

2- ذوب آهن اصفهان

3- صبامهر قزوین

4- پتروشیمی بندرامام

5- تراکتروسازی کردستان

6- بیم بابل

7- لوله a.s  شیراز

8 - .........

9- دانشگاه آزاد

10- هیئت بسکتبال لنگرود

رده هشتم مسابقات لیگ برتر به دلیل نامشخص بودن وضعیت تیم شهرداری گرگان و تا زمان تصمیم‌گیری اعضای هیئت رئیسه فدارسیون در مورد این تیم خالی خواهد بود. گرگانی‌ها در مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها از حضور در میادین کناره‌گیری کردند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری