تبیان، دستیار زندگی
کارشناسان امنیت انفورماتیکی هشدار دادند: ویروس رایانه‌ای کانفیکر به آرامی در رایانه‌های دنیا فعال می‌شود و می‌تواند رایانه‌ها را برده اهداف پلید سازندگان خود کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کانفیکر، تهدید شماره یک اینترنت

کارشناسان امنیت انفورماتیکی هشدار دادند: ویروس رایانه‌ای "کانفیکر" به آرامی در رایانه‌های دنیا فعال می‌شود و می‌تواند رایانه‌ها را برده اهداف پلید سازندگان خود کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اول آوریل گذشته هشدارهایی در خصوص توسعه ویروس رایانه‌ای "کانفیکر" در اینترنت گسترده شد اما کارشناسان پس از گذشت چند روز اعلام کردند که این هشدارها جعلی بوده است.

اکنون این کارشناسان اعلام کردند که کرم کانفیکر به آرامی از طریق ارسال هرزنامه و "اسپای ور" در حال آلوده کردن هزاران رایانه شخصی است.

windows worm

این کرم که همچنین با نام‌های "داوناداپ" و یا "کیدو" نیز شناخته می‌شود از پایان سال 2008 شروع به گسترش کرد. این کرم با آلوده کردن میلیون‌ها رایانه و تبدیل آنها به برده‌هایی که به فرماندهی یک سرور کنترل از راه دور پاسخ می‌دهند و برای رایانه‌های دیگر "هرزنامه" و "اسپای ور" ارسال می‌کنند، فعالیت خود را توسعه می‌دهد.

سازندگان این ویروس که همچنان ناشناس هستند در هفته‌های گذشته شروع به استفاده از رایانه‌های آلوده برای اهداف جنایتکارانه خود کردند.

در این خصوص رئیس واکنش امنیتی سیمانتک اظهار داشت: "کانفیکر ویروس دیگری با عنوان والداک را نصب می‌کند. این ویروس دوم هرزنامه‌هایی را که محتوی برنامه‌های جعلی ضد اسپای‌ور هستند به رایانه‌های آلوده ارسال می‌کند."

تنظیم برای تبیان: ناظمی