تبیان، دستیار زندگی
با دلى آرام و قلبـى مطمئن و روحى شاد و ضمیرى امیدوار به فضل خدا از خدمت خـواهران و برادران مرخص و به سـوى جایگاه ابــدى سفر مى كنـم و به دعاى خیر شما احتیاج مبرم دارم ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراخوان داستان کوتاه کوتاه

فراخوان نخستین جشنواره ادبی داستان كوتاه كوتاه روح خدا

سوگواری

رهبر فقید، عالی قدر و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی رحمه الله علیه در وصیت نامه ی پر فیض و بركت شان این گونه فرمودند: «با دلى آرام و قلبـى مطمئن و روحى شاد و ضمیرى امیدوار به فضل خدا از خدمت خـواهران و برادران مرخص و به سـوى جایگاه ابــدى سفر مى كنـم و به دعاى خیر شما احتیاج مبرم دارم ...»

ساعت 20 / 22 بعداز ظهر روز شنبه سیزدهـم خـرداد ماه سـال 1368 لحظه وصال یار بـود. لب ها دائمـا به ذكـر خـدا در حـركت بود. در آخرین شب زندگى و در حالى كه چند عمل جراحى سخت و طولانى را در سن 87 سالگى تحمل كرده و چندیـن سرم به دست هاى مبارك اش وصل بـود، نافله شب مى خـواند و قـرآن تلاوت مـى كرد. در آخرین ساعات، طمانینه و آرامشى ملكـوتـى داشـت و مـرتبا شـهادت بـه وحـدانیت خـدا و رسالت پیـامبـر اكرم و اعظم را زمـزمه مـى كـرد. قــلبـى بزرگ و مهربان كه میلیـون ها قلــب را بـه نور خدا و معنـویت احـیاء كرده بـود دیگر نتپید و بـا چنیـن حــالتى بـود كه روح بزرگ بت شكن عصر به ملكـوت اعلى پرواز كرد. گـویـى زلزله اى عظیـم رخ داده بود، آسمان خون می گریست.

.. و حال كه بیست سال از آن فاجعه عظیم و جانگداز می گذرد، به پاس گرامیداشت فداكاری های  رهبر فقیدمان كه روح پر فتوح اش قرین رحمت خداوندگار عالمیان باد، نخستین جشنواره ادبی داستان كوتاه كوتاه «روح خدا» به مناسبت فرارسیدن روز رحلت جانسوز امام راحل و با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره این بزرگ مرد عصر حاضر و قدم برداشتن و قلم زدن در راه و اهداف والای انسانی ایشان، با اعلان این فراخوان، كار خود را آغاز می كند هر چند كه هیچ قلـمی قـادر نیست ابعاد آن حـادثه و امواج احساسات غیر قابل كنترل مردم را در آن روزها و عمق آن مصیبت را به رشته ی تحریر درآورد.

تعریف داستان كوتاه كوتاه

داستان كوتاه كوتاه، داستانی است كه بتوان آن را در یك مكالمه كوتاه تلفنی خواند و بتوان در یك نشست، ساعت ها درباره ی آن حرف زد. (سیامك احمدی)

شرایط آثار ارسالی

- داستان ها باید در قالب داستان كوتاه كوتاه نوشته شده و فرستاده شوند.

- تعداد كلمات انتخاب شده برای هر داستان، حداكثر 87 كلمه است.

یك تذكر: عنوان در داستان كوتاه كوتاه یكی از عناصر داستانی محسوب می شود و در شمارش تعداد كلمات داستان كوتاه كوتاه لحاظ می گردد.

- هر نویسنده می تواند حداكثر سه عنوان داستان كوتاه كوتاه خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال كند.

- داستان های كوتاه كوتاه ارسال شده به دبیرخانه نخستین جشنواره ادبی داستان كوتاه كوتاه «روح خدا» باید براساس یكی از موضوعات زیر نوشته شده باشد:

  1. روزهای بیماری امام خمینی
  2. روز رحلت امام خمینی
  3. روزهای به خاكسپاری پیكر مطهر امام خمینی
  4. قبل از رحلت امام و بعد از رحلت امام
  5. روز های سوگواری رحلت امام خمینی
  6. مراسم سوگواری و عزاداری رحلت امام راحل
  7. عزاداران امام راحل
  8. مرقد مطهر امام راحل
  9. وصایای رهبر فقید انقلاب اسلامی
  10. دیدار با حضرت امام خمینی

مهلت ارسال آثار

- آثار مكتوب باید تا تاریخ 15 خرداد 1388 به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند.

نحوه ارسال آثار

- داستان ها باید بر روی صفحه (word) با فونت (Tahoma) و با سایز 14 تایپ شده و به همراه نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس اینترنتی (ایمیل)، شهر محل سكونت و شماره تلفن نویسنده متقاضی شركت در جشنواره، به آدرس اینترنتی  jashnvare@louh.com   ارسال گردد.

جوائز جشنواره

بدیهی است از آثار برگزیده در نخستین جشنواره ادبی داستان كوتاه كوتاه «روح خدا» تقدیر به عمل آمده و از بین آثار ارسالی به این جشنواره، تعدادی از داستان های كوتاه كوتاه انتخاب شده و در مجموعه ای به چاپ خواهد رسید.


سیامك احمدی

بخش ادبیات تبیان