تبیان، دستیار زندگی
هانس کریستین آندرسن داستان نویس، شاعر و نمایشنامه نویس دانمارکی در سال هزار و هشتصد و پنج به دنیا آمد و به سال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ده قصّـــه

قصه

هانس کریستین آندرسن داستان نویس، شاعر و نمایشنامه نویس دانمارکی در سال هزار و هشتصد و پنج به دنیا آمد و به سال هزار و هشتصد و هفتاد و پنج درگذشت. پدرش کفاشی فقیر بود که اندک سوادی هم داشت. اما مادرش بی سواد بود. آندرسن از همان کودکی بچه بسیار حساس و خیال پرداز بود. چند سالی به مدرسه رفت. در مدرسه املایش ضعیف بود. در یازده سالگی پدرش را از دست داد و در چهارده سالگی به کپنهاک رفت تا آوازه خوان و بازیگر شود که شد؛ اما به زودی دست از این کار کشید و نمایشنامه هایی نوشت، که چندسال بعد کم کم روی صحنه رفت و همین برگهء ورود او به مدرسه شد. بعدها موفق شد تا تحصیلات عالی اش را هم در دانشگاه کپنهاک تمام کند.

گرچه از آندرسن اشعار، نمایشنامه ها، رمان ها و سفرنامه هایی نیز باقی مانده است اما شهرت جهانی وی بیشتر به خاطر داستان هایی است که بین سالهای هزارو هشتصد و سی و پنج تا هزار و هشتصد و هفتاد و دو برای کودکان نوشت.داستان های او به مسائل انسانی که گاه طعمی تلخ دارد می پردازد و شاید علت شهرت او نیز همین انسان دوستی اش باشد.

داستان های او به مسائل انسانی که گاه طعمی تلخ دارد می پردازد و شاید علت شهرت او نیز همین انسان دوستی اش باشد. این داستانها ارتباط قوی با خواننده برقرار می کند.

داستان های او گیرایی خاصی دارد که در کتاب ده قصّه ی گزیده از هانس کریستین آندرسن تعدادی از آنها گرد آوری شده است. این داستان ها ارتباط قوی با خواننده برقرار می کند. برای همین، بزرگترها و کوچکترها هنوز هم به یک اندازه از دیدن کارتون ها و فیلم هایی که براساس برخی از این قصّه ها ساخته شده اند لذت می برد.

این کتاب شامل قصّه های زیر است:

1- دخترک کبریت فروش 2- درخت کاج 3- جوجه اردک زشت 4- لباس جدید امپراطور 5- داستان یک مادر 6- هرکاری پیرمرد می کند درست است 7- توک کوچولو 8- جک خُله 9- آنچه می شود خلق کرد 10- بلبل.

کودک

جهت خرید کتاب ده قصّه کلیک نمایید.

تنظیم برای تبیان: پایدار


جهت خرید کتب کودک و نوجوان کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چند رسانه ای کودک و نوجوان کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای تبیان کلیک نمایید.

جهت خرید اشتراک کتاب کلیک نمایید.

جهت خرید مجموعه ابزار کمک آموزشی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب خانواده کلیک نمایید.

جهت خرید کتب رمان و داستان کلیک نمایید.