تبیان، دستیار زندگی
خانواده تاثیر بسزایی در تعادل روانی، عاطفی و اجتماعی افراد دارد و به عنوان کوچکترین کانون اجتماعی نقش بسیاری در ناهنجاری های اجتماعی دارد. ازدواج باید در بستر جامعه انجام پذیرد و خانواده نباید جوانان را در امر ازدواج رها کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش انتخاب همسر، اولین اولویت

همسر

ازدواج آگاهانه با فرهنگ سازی در میان خانواده ها میسر می شود.

فرهنگ سازی در ازدواج در اولویت خانواده ها باید باشد و آموزش در خانواده ها باید از زمانی شروع شود که هنوز شخصیت فرزندشان شکل نگرفته است.

ناصر قاسم زاده روان شناس بالینی و دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روانی جامعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: خانواده یکی از مهمترین نهاد اجتماعی است که اساس پایه حیات اجتماعی محسوب می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: خانواده تاثیر بسزایی در تعادل روانی، عاطفی و اجتماعی افراد دارد و به عنوان کوچکترین کانون اجتماعی نقش بسیاری در ناهنجاری های اجتماعی دارد.

ازدواج باید در بستر جامعه انجام پذیرد و خانواده نباید جوانان را در امر ازدواج رها کنند. عدم وجود دسترسی به مشاوره به میزان کافی و وجود فرهنگ های غلط تجمل گرایی و غرب زدایی جوانان را بر سر دو راهی قرار می دهد.

نقش خانواده در امر ازدواج مشاوره است نه تصمیم گیری و  بیشتر یک واسطه و نقش هدایت گر را باید داشته باشد.

دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روانی جامعه در خصوص راهکار های رسیدن به شرایط مطلوب ازدواج در جامعه گفت: باید در خانواده و جامعه برای رسیدن به ازدواج آگاهانه و ساده جوانان فرهنگ سازی کرد و باید در این امر از افراد کارآمد با انگیزه و متدین برای تشکیل کار گروه های ازدواج دعوت کرد تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به این که ازدواج آگاهانه و با برنامه والاترین هدف زندگی است،گفت: نقش خانواده در امر ازدواج مشاوره است نه تصمیم گیری و  بیشتر یک واسطه و نقش هدایت گر را باید داشته باشد.

دبیر انجمن روانی جامعه در خاتمه اظهار کرد: فرهنگ سازی در ازدواج در اولویت خانواده ها باید باشد و آموزش در خانواده ها باید از زمانی شروع شود که هنوز شخصیت فرزندشان شکل نگرفته است.

خانواده های همراه : همه ی ما از روزی که صاحب فرزند می شویم آرزویی جزء سلامتی و خوشبختی او نداریم ، پس بهتر است با رفتار اشتباه خود ، باور هایی غلط را در ذهنشان پرورش ندهیم ، به آن ها کمک کنیم تا زندگی شان را بسازند ، در کنارشان باشیم و به قول معروف یار شاطر باشیم نه بار خاطر.

تنظیم برای تبیان : داوودی

مقالات مرتبط :

فرزندم ،آرزوی ازدواجت را دارم!

تأخیر سنی ازدواج در میان جوانان

مشاوره ی ازدواج ضروری است

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.