تبیان، دستیار زندگی
همزمان با اكران، فیلمنامه «دوئل» وارد بازار می شود فیلمنامه فیلم «دوئل» به كارگردانی و نویسندگی احمدرضا درویش، توسط مؤسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر و مؤسسه فرهنگ تماشا منتشر شد. ایسنا- این كتاب همزمان با آغاز اكران این فیلم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 7 آبان ماه 1383

همزمان با اكران، فیلمنامه

«دوئل» وارد بازار می شود

فیلمنامه فیلم«دوئل» به كارگردانی و نویسندگی احمدرضا درویش، توسط مؤسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر و مؤسسه فرهنگ تماشا منتشر شد.

ایسنا- این كتاب همزمان با آغاز اكران این فیلم از 20 آبان ماه توزیع خواهد شد و در دسترس علاقه مندان قرار می‌گیرد.

كتاب فیلمنامه«دوئل» 240 صفحه علاوه بر فیلمنامه كامل، شامل عكسهای پشت صحنه و صحنه این فیلم كه توسط محمد علیقلی زاده گرفته شده است، می‌باشد و در عین حال نقطه نظر و دیدگاه تعدادی از سینماگران بر فیلم«دوئل» در این كتاب چاپ شده است.

در این فیلمنامه تمام اعراب گذاریهای كه در زمینه لهجه خاص منطقه جنوب وجود دارد رعایت شده است و با قیمت 3300 تومان در بازار عرضه می شود.

«دوئل» در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر، نامزد دریافت یازده جایزه و برنده هفت سیمرغ بلورین بود و حضور بین المللی در جشنواره پوسان و آسیا پاسیفیك داشته است.

«دوئل» درباره شخصیتی به نام« زینال» است كه در سن چهل سالگی پس از بیست سال اسارت در عراق، آزاد می‌شود، او در بدو آزادی، متهم است كه در شروع جنگ تحمیلی خودسرانه موجب خسارات و تلفات انسانی در زادگاه خود شده و به كشور خیانت كرده است.

در «دوئل» سعید راد، پژمان بازغی، پریوش نظریه، انوشیروان ارجمند، پرویز پرستویی و هدیه تهرانی به ایفای نقش می‌پردازند و تهیه كننده آن مؤسسه فرهنگ تماشا است.

بر اساس همین گزارش نمایش فیلم «دوئل» از 20 آبان ماه آغاز خواهد شد و به همین مناسبت مراسم افتتاحیه این فیلم با حضور سینماگران و تهیه كنندگان و عوامل فیلم «دوئل» و مسئولان فرهنگی 20 آبان ماه، از ساعت 20 در سینما صحرا برگزار می‌شود.