تبیان، دستیار زندگی
هرگاه کسی روزی صد مرتبه لا اله الّا الله بگوید و به دنباله اش محمد رسول الله(ع) باشد، پرنده ای از آن ذکر بر می خیزد و به سوی عرش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرواز به سوی عرش

الله

کتاب عنوان الکلام اثر ماندگار علامه محمدباقر فشارکی اصفهانی(ره) و محقق: استاد مهدی احدی می باشد. این کتاب به شرح و ذکر ثواب دعاهای هر روز ماه رمضان پرداخته است.

در این کتاب آمده است:

هرگاه کسی روزی صد مرتبه لا اله الّا الله بگوید و به دنباله اش محمد رسول الله(ع) باشد، پرنده ای از آن ذکر بر می خیزد و به سوی عرش پرواز می کند تا روز قیامت در زیر عرش می ماند و خدا را تسبیح می گوید و برای گوینده این ذکر نوشته می شود.

رسول خدا(ص) می فرماید: کسی که بر قبرستانی عبور می کند. این ذکر را بگوید: لا اله الی الله، وحده لاشریک له، له الملک و له الحمد و هو علی کل شیء قدیر.خداوند قبر او و اهل قبور را روشن کند و ذاکر را بیامرزد و هزارهزار حسنه برایش بنویسد و از برایش در بهشت هزار هزار درجه و مقام را بلند نماید. و از نامه عمل او هزار هزار گناه را محو نماید.

رسول خدا(ص) می فرماید:  کسی که بر قبرســــــتانی عبور می کند. این ذکر را بگوید: لا اله الی الله، وحده لاشریک له، له الملک و له الحمد و هو علی کل شیء قدیر.خداوند قبر او و اهل قبور را روشن کند و ذاکــر را بیامرزد و هزارهزار حسنه برایش بنویسد و از برایش در بهشت هزار هزار درجه و مقــــام را بلند نماید. و از نامه عمل او هزار هزار گناه را محو نماید.

درباره نماز جماعت آمده است: اگر مأموم تکبیرة الاحرام امام جماعت را درک نماید و در اول وقت جماعت حاضر باشد بالاتر از شصت هزار حج و شصت هزار عمره خواهد بود.

صلوات

آری؛ درباره غالب اعمال ثوابهای بسیار در روایات وارد شده است. مثلا درباره صلوات وارد شده است: رسول خدا(ص) فرمودند: هرکس یک بار بر من صلوات بفرستد ذره ای از گناهان او باقی نماند و هرگاه فردی بر من هزار صلوات بفرستد در وقت مرگ او را به بهشت بشارت می دهند.با این بیان، حکمت این حدیث روشن شد: هرگاه کسی در تمام عمر خود یک کار خوبی که مورد قبول حق گردد در نامه عملش داشته باشد خداوند او را وارد بهشت نماید. حکمت آن، این است که بر خداوند از باب لطف و کرم واجب است که جزای کار قبول شده را بدهد و جزای خداوند باید به مقدار کرامت او باشد. و کرم خدا همان بهشت است. جایی که ابداَ فنا و نابودی نیست.

جهت خرید کتاب عنوان الکلام کلیک نمایید.

تنظیم برای تبیان: پایدار


جهت خرید کتب اسلامی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب حکمت و عرفان کلیک نمایید.

جهت خرید اشتراک کتاب کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای اسلامی کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چندرسانه ای کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای تبیان کلیک نمایید.