تبیان، دستیار زندگی
پانزده روز. این ركوردی است كه باید به نام محمد مایلی كهن و فدراسیون فوتبال در كتاب آمارهای گینس .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رکوردی عجیب برای مایلی کهن

محمد مایلی کهن

پانزده روز. این ركوردی است كه باید به نام محمد مایلی كهن و فدراسیون فوتبال در كتاب آمارهای گینس به ثبت برسد.

به نقل از ایسنا، زمانی كه در شامگاه دوشنبه 17فروردین سران فدراسیون فوتبال پس از ساعت‌ها جلسه بر روی محمد مایلی كهن به عنوان سرمربی جدید تیم ملی به جمع بندی رسیدند بسیاری به دیده‌ی تردید به انتخاب فدراسیون فوتبال نگریستند. با این حال انتخاب انجام شده بود و با وجود مخالفت هایی كه انجام شده بود همه موظف به حمایت از سرمربی تیم ملی شدند.

یك روز بعد انتقادها فروكش كرد. همه مایلی كهن را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی پذیرفتند. قدم اول را مایلی كهن برداشت، او دست دوستی به سمت فردی دراز كرد كه سال‌ها روابطشان تیره بود. مایلی كهن در دومین برنامه‌ی تلویزیونی پس از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی رو به دوربین برنامه‌ی ورزش و مردم كرد و از دایی عذرخواهی كرد.

این حركت مایلی كهن فضا را تا حدود بسیار زیادی تلطیف كرد اما بازی با سایپا و اتفاقات حاشیه‌ای این بازی شرایط جدیدی را به وجود آورد.

محمد مایلی کهن

انتشار بیانیه‌ی تاریخی مایلی كهن خطاب به قلعه نویی فصل جدیدی را در فوتبال ایران گشود. بیانیه‌ای كه تا سال‌ها بحث فوتبال ایران خواهد بود واگر روزی قرار باشد رسانه‌ها اتفاق عجیبی را گزارش كنند قطعا نقبی به این بیانیه خواهند زد.

پس از انتشار این بیانیه و بازتاب آن در بین مردم و رسانه ها فدراسیونی كه تنها دو هفته‌ی آرام را پشت سرگذاشته بود وارد فضای تازه‌ای شد. از همان زمان نشست‌های اضطراری در فدراسیون فوتبال برگزار شد، هرچند كه برگزاری چنین جلساتی ابتدا رد شد و پس از مدتی دوباره تایید شد. شب انتشار بیانیه، جلسه‌ای فوری در فدراسیون فوتبال تشكیل شد جلسه‌ای كه با حضور اعضای ارشد فدراسیون فوتبال از جمله مهدی تاج و عزیز محمدی برگزار شد.

یك روز بعد در صبح دوشنبه جلسات ادامه پیدا كرد. صبح آن روز بسیاری از روزنامه ها با تیتر "احتمال بركناری مایلی كهن" به استقبال جلسه‌ی مهم فدراسیون رفتند. جلسه‌ای كه این بار با حضور محمد مایلی كهن برگزار شد.

در این جلسه كه ابتدا در حضور تاج به صورت دو نفره برگزار شد سرمربی تیم ملی خطاب به نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت كه من انتظار حمایت فدراسیون فوتبال را داشتم. می خواستم همانطور كه شما از دایی حمایت كردید از من هم حمایت كنید. تعدادی از تماشاگران استقلال در بازی با سایپا به من و خانواده‌ام توهین كردند. اما حمایتی از فدراسیون فوتبال صورت نگرفت.

محمد مایلی کهن سرمربی برکنار شده تیم ملی فوتبال

او پس از این صحبت ها و با تاكید بر اینكه از نظرش درباره‌ی انتشار آن بیانیه كوتاه نمی آید گفت كه دست فدراسیون برای هرگونه تغییری بازاست و تلویحا از استعفا سخن گفت. این یك تعارف به مسوولان فدراسیون نبود. مایلی كهن را همه به عنوان فردی جدی می‌شناسند كه در بیان نظراتش تعارفی با كسی ندارد و اگر او صحبت از استعفا می‌كند حتما در تصمیمش جدی است.

خبر استعفای محمد مایلی كهن بسیار زودتر از حد تصور رسانه‌ای شد. پس از انتشار این خبر بسیاری از مسئولان فدراسیون در تلاش بودند تا این خبر را تکذیب کننداما واقعیت چیز دیگری بود و سرمربی تیم ملی برای تغییرات دست فدراسیون فوتبال را باز گذاشته بود و این معنایی جز استعفا ندارد.

24 ساعت بعد دومین بیانیه‌ی عجیب و نامتعارف محمد مایلی‌كهن روی سایت‌های خبری قرار گرفت اما، این بار خطاب او نه امیر قلعه‌نویی بلكه خودش بود. او خودش را لایق سرمربیگری تیم ملی نمی‌داند. این سرنوشت مردی بود كه تنها 15 روز سرمربی تیم ملی بود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری