تبیان، دستیار زندگی
استعفای محمد مایلی کهن سرمربی تیم ملی فوتبال کشومان از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استعفای مایلی کهن پذیرفته شد

محمد مایلی کهن سرمربی جدید تیم ملی

استعفای محمد مایلی کهن سرمربی تیم فوتبال کشورمان از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان پذیرفته شد.

پس از آنکه تیم ملی فوتبال کشورمان روز هشتم فروردین ماه با هدایت علی دایی برابر عربستان شکست خورد و شانس صعود خود به جام جهانی را کم رنگ تر از گذشته دید، روز نهم فروردین خبر برکناری دایی به طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد.

پس از برکناری دایی فدارسیون فوتبال تلاش کرد گزینه مناسب تری را برای هدایت تیم ملی انتخاب کند اما از آنجا که انتخاب سرمربی مناسب کار دشواری بود یک هفته طول کشید تا در مشورت هایی با عواملی خارج از فدراسیون فوتبال و پس از نشست های متعدد در نهایت محمد مایلی کهن را به عنوان سرمربی تیم ملی جانشین علی دایی کند.

دو هفته پیش و زمانی که مایلی کهن به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان انتخاب شد برخی اهالی فوتبال این اتفاق را یک انتخاب اشتباه دانستند و از افرادی که وی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده اند، انتقاد کردند.

با این حال با توجه به در پیش بودن مسابقات حساس تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی اهالی فوتبال بر آن شدند که از این انتخاب حمایت کنند و شرایط را به سمتی پیش ببرند که فوتبال ملی ایران لطمه نخورد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به شرایط حال حاضر با استعفای مایلی كهن موافقت شد.

علی کفاشیان

وی افزود: فدراسیون فوتبال تا ششم اردیبهشت و تا زمان برپایی نخستین اردوی تیم ملی با توجه به گزینه‌های موجود سرمربی تیم ملی را انتخاب خواهد كرد.

كفاشیان در خصوص كاندیداهای سرمربیگری تیم ملی تاكید كرد: همان گزینه های قبلی در اولویت قرار دارند. هدف ما این است مربی به تیم ملی بیاید كه شناخت كافی داشته باشد و قاعدتا ایرانی باشد. سعی می‌كنیم ظرف چند روز آینده با همفكری نام سرمربی جدید را اعلام كنیم.

وی در خصوص شانس افشین قطبی گفت: قطبی هم می تواند مانند كاندیداهای قبلی جزو گزینه ها باشد.

كفاشیان در جواب این سئوال كه آیا با استعفای مایلی كهن موافقت كردید یا خیر گفت: با استعفای مایلی كهن موافقت شده است. امیدوار هستم با فراموشی مسائل حاشیه ای فقط به فكر حضور تیم ملی در جام جهانی 2010 باشیم.

كفاشیان در پایان از زحمات محمد مایلی‌كهن در مدت حضورش در تیم ملی تشكر و قدردانی كرد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری