تبیان، دستیار زندگی
ید از حیثیت تنیس ایران دفاع كنیم اردوی یكماهه در كمپ اسپانیا سرپرست فدراسیون تنیس گفت: در جام دیویس باید از حیثیت تنیس ایران دفاع كنیم. علی رضا خروشی در مورد وضعیت تیم ملی تنیس ایران گفت: تمرینات تیم ملی از 10 آبان ماه شروع م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرپرست فدراسیون تنیس:

باید از حیثیت تنیس ایران دفاع كنیم

اردوی یكماهه در كمپ اسپانیا


سرپرست فدراسیون تنیس گفت: در جام دیویس باید از حیثیت تنیس ایران دفاع كنیم.

علی رضا خروشی در مورد وضعیت تیم ملی تنیس ایران گفت: تمرینات تیم ملی از 10 آبان ماه شروع می‌شود و تنیس بازان خود را برای مسابقات جام دیویس آماده می‌كنند.

وی اظهار كرد: مسابقات جام دیویس از 14 تا 16 اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود و با توجه به این كه ما میزبان هستیم، باید از حیثیت ایران حداقل در دسته دوم آسیا دفاع كنیم.

خروشی در مورد تیم كویت اولین حریف ایران گفت: این تیم، 3 سال پیش تیم ملی ایران را برد و یكی از نفرات این تیم نفر سوم آسیا است، برای اینكه در دسته‌ی دوم آسیا باقی بمانیم و به دسته سوم سقوط نكنیم باید با تمام تلاش این تیم را شكست دهیم.

سرپرست فدراسیون تنیس در مورد انتخاب صالح به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: طی مذاكراتی كه با اعضای فدراسیون و كارشناسان تنیس داشتیم، با اكثریت آرا و اتفاق نظر مصطفی صالح را به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب كردیم.

وی در مورد سوابق صالح گفت: او طی سه سال گذشته مربی تیم ملی بوده و از بازیكنان تنیس است، همچنین چند كلاس مربیگری تنیس را گذرانده است.

خروشی در مورد نحوه آماده‌سازی تیم تنیس گفت: از تاریخ دهم آبان ماه اردوی تیم تشكیل می‌شود و نفرات زیر نظر یك مربی، بدنساز و روانشناس تمرینات خود را آغاز می‌كنند.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده می‌توانیم از امكاناتی از قبیل تعدادی زمین تنیس در ورزشگاه استقلال كه زیر نظر شركت توسعه و تجهیز است استفاده كنیم، همچنین با توجه به وضعیت آب و هوا و احتمال بارندگی، قول مساعد گرفته شده است تا بتوانیم از سالن‌های این مجموعه نیز برای بدنسازی استفاده كنیم. همچنین حدود سه هفته دیگر مسابقات فیوچرز و چلنجر در كیش برگزار می‌شود و بازیكنان با حضور در این مسابقات می‌توانند خود را آماده كنند، همچنین بعد از این مسابقات نفرات تیم توسط صالح انتخاب می‌شوند.

علیرضا خروشی در مورد اردوی خارجی تیم گفت: طی مذاكرات مقدماتی كه با «سانچز» انجام داده‌ایم، وی قول مساعد داده‌اند تا موضوع برپایی اردو در كمپ اسپانیا را بررسی كنند و با توجه به قیمت‌های مناسب و حمایت مالی مسوولین سازمان تربیت بدنی می‌توانیم اردوی یك ماهه‌ای را در این كشور برپا كنیم.

وی افزود: در این اردو نفرات زیر نظر مربی و كمك مربی تمرین خواهند كرد و حدود 10 یا 12 روز قبل از مسابقات جام دیویس به تهران می‌آیند، تا خود را برای مسابقه با كویت آماده كنند.

خروشی در مورد كمبود بازیكن و جایگزین این افراد گفت: با توجه به این كه تعداد بازیكن حرفه‌یی تنیس در ایران كم است، برای جبران این كمبود ما برنامه‌های خاصی برای تیم‌های پایه داریم و مسابقات ویژه‌ای برای آنها ترتیب داده‌ایم، همچنین سرمربی جداگانه‌ای را برای این تیم‌ها انتخاب می‌كنیم تا علاوه بر رشد در تیم‌های پایه، بتوانیم پشتوانه خوبی برای بازیكنان حاضر تیم ملی بزرگسالان داشته باشیم.

وی در خاتمه تاكید كرد: سایر كشورهای جهان، فعالیت‌های گسترده‌ای از سال‌های گذشته شروع و انجام داده‌اند و كشور ما از این لحاظ عقب‌تر است و باید برای جبران این عقب ماندگی تلاش مضاعفی انجام دهیم. همچنین از تمام مسوولین درخواست دارم كه نسبت به این ورزش توجه زیادی از لحاظ مالی و معنوی داشته باشند تا ما بتوانیم جایگاه بهتری در جهان دست پیدا كنیم.

سرمربی جدید تیم ملی تنیس:

تیم ملی بـه مسـابقـات زیـادی نیاز دارد

پس از جام فیوچرز ملی‌پوشان انتخاب می‌شوند


سرمربی تیم ملی تنیس ایران گفت: برای آماده‌سازی بهتر تیم ملی، اردو یك ماهه‌ای در اسپانیا برپا می‌شود.

مصطفی صالح اظهار داشت: با توجه به این كه از روز 14 تا 16 اسفند ماه سال جاری، مسابقات جام دیویس در دسته‌ی دوم آسیا به میزبانی تهران برگزار می‌شود، به همین دلیل برای آماده‌سازی هر چه بیشتر نفرات تیم، اردوی یك ماهه‌ای را در كشور اسپانیا برپا می‌شود.

وی افزود: برای آمادگی بازیكن تنیس باید مسابقات زیادی برگزار شود، زیرا مسابقه برای یك تنیس باز، عین تمرین است.

صالح در مورد تیم كویت گفت: این تیم، 3 سال پیش در بازی پلی آف باعث باخت و سقوط ایران به دسته سوم آسیا شد و یكی از تیم‌های خوب آسیاست و از بازیكنی به نام «قریب» كه نفر سوم بازی‌های آسیایی شده سود می‌برد و این بازیكن، خود تعیین كننده‌ در این مسابقه است.

وی با اشاره به انتخاب بازیكنان تیم ملی تصریح كرد: بعد از مسابقات جام رمضان كه حدود 15 ماه مبارك رمضان پایان می‌یابد، مدت 3 هفته در جزیره كیش مسابقات فیوچرز برگزار می‌شود و نفرات برتر در این مسابقات حضور خواهند داشت و از بین این افراد، بازیكنان تیم ملی انتخاب شد، سپس اردوها و تمرینات تیم ملی شروع خواهد شد.

مصطفی صالح در خاتمه افزود: با توجه به این كه در آخرین ماه‌های سال میلادی، بازی‌های تنیس به حداقل خود می‌رسد، در تلاش هستیم بعد از مسابقات كیش و فاصله‌ی زمانی كه تا اردوی اسپانیا وجود دارد، چند مسابقه تداركاتی را ترتیب دهیم تا بازیكنان آماده‌تر شوند.