تبیان، دستیار زندگی
وقتی با همسرتان صحبت می‌كنید، به صورت او نگاه كنید. برخورد نگاه‌ها باعث می‌شود بیشتر ارتباط بین یكدیگر را احساس كنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نسخه ای برای ایجاد محبت!

10 راهكار برای زندگی پایدار

گل

10 کپسول برای ایجاد محبت در رابطه ی شما و همسرتان، در زمان نیاز ، صبح ،ظهر،شب

بدون ممنوعیت زمانی :

1- همیشه خودجوش و باانگیزه بمانید: كارهایی انجام دهید كه بدون برنامه‌ریزی قبلی به نظر برسند ، مثلا به اداره همسرتان بروید و او را برای صرف ناهار با همدیگر دعوت كنید. بدون انتظار برای او هدیه كوچكی بخرید  یا بلیت سینما و  تئاتر به او بدهید.

2- محبت خود را نشان دهید: به همسرتان بگوئید که به او فکر می کنید. در طول روز با او تماس بگیرید و سعی کنید به راه های مختلف محبت تان را ابراز کرده و آن را احتکار نکنید.

3- به چشم‌های او نگاه كنید: وقتی با همسرتان صحبت می‌كنید، به صورت او نگاه كنید. برخورد نگاه‌ها باعث می‌شود بیشتر ارتباط بین یكدیگر را احساس كنید.خیلی از اوقات شمابا هم صحبت می کنید اما از اطاق مجاور. هر کدام مشغول کار خود هستید و فقط در حد لزوم از اتفاقات روز با هم صحبت می کنید و در آخر اسم آن را می گذارید ارتباط؟

برای هم وقت بگذارید و حتی شده چند لحظه ای را به هم اختصاص دهید و هنگام صحبت ، کنار هم نشسته و به چشمان هم نگاه کنید ،البته فراموش نکنید قبل از دیدن هم برای این ملاقات خود را آماده کرده و کمی به ظاهر خود برسید.

4- حتی برای اعلام ناموافق بودن از موافقت شروع كنید: از مجادله و بحث با همسرتان پرهیز كنید. وقتی می‌خواهید عدم موافقت خود را اعلام كنید، ابتدا با مناسب‌ترین و آرام‌ترین راه ممكن با جمله «حق با توست» شروع كنید.

5- تغییر را همیشه مدنظر داشته باشید: با ظاهر جدید و متفاوت، همسر خود را غافلگیر كنید.در چینش خانه تغییر دهید ،  اگر همیشه برای پیاده روی به محل خاصی می رفتید ،اینبار جای دیگری را امتحان کنید و خلاصه زندگی تان را از روز مرگی نجات دهید.

6- یك كار غیرمنتظره انجام دهید: از هوشتان استفاده کنید و با توجه به شناختی که از همسرتان دارید کاری که برای او مطبوع است را انجام دهید.

7- همیشه برای محبت و تعهدی که به هم دارید، جشن بگیرید: می‌توانید یك كار نمادین انجام دهید، مثلا گیاه خاصی را كه می‌دانید مورد علاقه همسرتان است، خریداری كنید  یا در باغچه بكارید و به او بگویید این كار نمایان‌كننده عشق شماست.

8- از رابطه تان مراقبت كنید: با یك كار كوچك كه مستقیما به همسرتان نفع می‌رساند، می‌توانید به او ابراز محبت كنید مثلا لباس‌های او را اتو کنید. این كار شاید زمان زیادی نبرد؛ اما به او نشان می‌دهید،  چقدر به فكرش هستید.

9- با رقیبتان صمیمی باشید: اگر كسی در زندگی همسرتان وجود دارد كه وی را رقیب خود می‌دانید، مانند بهترین دوست یا مادر همسرتان، از بحث كردن درباره آنها پرهیز كنید و در عوض با دعوت كردن آنها برای یك شام دوستانه، همسر خود را غافلگیر كنید.

10- گذشته را دوباره زنده كنید: ‌با نگاه كردن به فیلم‌های تعطیلات، تصاویر خانوادگی و عكس‌های جشن ازدواج می‌توانید به استحكام رابطه زناشویی خود با همسرتان كمك كنید.

همراهان تبیانی:

فراموش نکنید ارتباط شما و همسرتان همانقدر منحصربه فرد است که هر کدام از شما . پس سعی کنید از راهنمایی ها استفاده کنید اما آن ها را مطابق زندگی و نوع رابطه تان تغییر دهید. هیچ نسخه ی واحدی برای رابطه ی عاطفی شما وجود ندارد ،این شما هستید که می توانید بهترین نسخه را تهیه و با عمل به آن موفق شوید.

برگرفته از جام جم آنلاین

تنظیم برای تبیان :داوودی

مقالات مرتبط :

هفت راز عشق با دوام

بی حسی عاطفی را حس کنید

احساستان را برای هم خرج کنید

نقش آسپیرین در ازدیاد عشق

عوامل ایجاد عشق در خانواده

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.