تبیان، دستیار زندگی
با حضور كارگردان، «چراغی در مه» در جشنواره‌ی «كپنهاك» به نمایش درمی‌آید در ادامه‌ی حضورهای بین‌المللی فیلم سینمایی «چراغی در مه» به كارگردانی پناه برخدا رضایی، این فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره‌ی «كپنهاك» دانمارك به نمایش درمی‌آید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چراغی در مه در جشنواره‌ كپنهاك

چراغی در مه در جشنواره‌ كپنهاك

با حضور كارگردان، «چراغی در مه» در جشنواره‌ی «كپنهاك» به نمایش درمی‌آید

در ادامه‌ی حضورهای بین‌المللی فیلم سینمایی «چراغی در مه» به كارگردانی پناه برخدا رضایی، این فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره‌ی «كپنهاك» دانمارك به نمایش درمی‌آید.

به گزارشایسنا، این جشنواره 17 آوریل ـ 28 فروردین ماه آغاز شده است و این فیلم در رقابت با فیلم‌های مختلف جهان به نمایش درمی‌آید.

پناه برخدا رضایی كارگردان این فیلم با تایید این خبر همچنین اعلام كرد: 22 آوریل _ دوم اردیبهشت ماه نیز خودش برای نمایش «چراغی در مه» به دانمارك سفر می‌كند.

چراغی در مه در جشنواره‌ كپنهاك

«چراغی در مه» با بازی پریوش نظریه، مسعود حشمت و زنده‌یاد بهروز جلیلی روایت رعنا دختری كامل و جا افتاده است كه با پدر سالخورده‌ چراغ سازش در طبیعت بكر و شاعرانه زندگی می‌كند. او را دلداده‌یی است بنام رضا همرزم برادر مفقودش علی. نگاه رعنا و رضا از دور به هم خرسند است اما سنگینی نبودعلی مانع شكوفا شدن این رابطه است.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه‌كنندگان: موسسه فرهنگی، هنری ضحی فیلم، محمود فلاح، حسین صابری، و با مشاركت مرگز گسترش سینما مستند و تجربی

نویسنده و كارگردان: پناه بر خدا رضایی، مدیر فیلمبرداری: علی محمد قاسمی، طراح صحنه و لباس: علیرضا بیك محمدی،منشی صحنه: الهام راد، صدابردار:‌اصغر شاهوردی، صداگذار: محمدرضا یوسفی، دستیار اول كارگردان و برنامه‌ریز: اصغر آذری است.

چراغی در مه در جشنواره‌ كپنهاك

گفتنی است: «چراغی در مه» پیش از این در جشنواره‌های ادینبورگ، اسكاتلند، پوسان و.... حضور داشته است.

در پی نمایش این فیلم در جشنواره پوسان، طبق اعلام كارگردان این فیلم، منتقدان دو نشریه‌ی ورایتی و هالیوود ریپورتر به نقد این فیلم پرداختند و منتقدان ورایتی درباره‌ی این فیلم نوشت: «چراغی در مه» اثری هنرمندانه و تاثیرگذار است، فیلمی منحصر به فرد و به شدت تاثیرگذار كه یقینا در میان بهترین فیلم‌های سینمای ایران جای دارد.»

هالیوود ریپورتر نیز این فیلم را چنین توصیف كرده است: «یك مثال كامل و بی‌نقص از فیلم‌سازی تصویری كه با سلیقه‌ی هر بیننده‌ای سازگار نخواهد بود.»

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی