تبیان، دستیار زندگی
دو كودك ایرانی در میان برگزیدگان شانزدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی هیكاری ژاپن قرار گرفتند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ژاپني‌ها به نقاشي دو كودك ايراني جايزه دادند

ژاپنی‌ها به نقاشی دو كودك ایرانی جایزه دادند

دو كودك ايراني در ميان برگزيدگان شانزدهمين مسابقه بين‌المللي نقاشي هيكاري ژاپن قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري فكري كودكان و نوجوانان، حامد توسلي پسر 8 ساله عضو مركز آفرينش‌هاي هنري كانون در تهران با كشيدن نقاشي از يك شير لوح تقدير، نشان نقره‌اي و جايزه اين مسابقه معتبر هنري را به دست آورد.

اين سومين موفقيت حامد در مسابقه‌هاي بين‌المللي است چرا كه او پيش از اين در دو سال گذشته نشان و ديپلم افتخار سيزدهمين نمايشگاه بين‌المللي هايوينكا فنلاند و يكي از جوايز اصلي چهاردهمين مسابقه بين‌المللي تورن لهستان را به خود اختصاص داده بود.

در مسابقه نقاشي هيكاري ژاپن، يك ديپلم افتخار نيز به فاطمه زارع عضو 12 ساله مركز شماره 2 كانون شيراز با نقاشي مزرعه هندوانه تعلق گرفت.

براي شركت در اين مسابقه، نزديك به 52 هزار اثر از 68 كشور جهان به ژاپن  ارسال شده بود كه از بين آن‌ها تنها 200 اثر توسط گروه داوري به عنوان برگزيده شناخته شد و به ترتيب 20 نشان طلايي، 40 نشان نقره اي، 60 نشان برنزي به همراه لوح تقدير و 80 ديپلم افتخار به برگزيدگان اهداء شد.

در اين مسابقه با موضوع آزاد آثار 167 عضو مراكز كانون سراسر كشور شركت داده شده بود.

گفتني است تصوير نقاشي‌هاي دو عضو برگزيده ايراني اين مسابقه نيز در بخش اخبار پايگاه اطلاع‌رساني كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به نشاني www.kanoonparvaresh.com به نمايش گذاشته شده است.