تبیان، دستیار زندگی
مردها حالت فنر دارند، وقتی آنها را می کشید، بلافاصله آمادگی برگشت به حالت اولیه خود را پیدا می کنند، مرد گاهی بدون آنکه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردهای کِشی یا فنری

مرد

کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی نوشته دکتر جان گری شامل سیصد و هفتاد صفحه است که به تفسیر راهکارهای بهبود روابط زناشویی پرداخته است. لذا خرید و مطالعه آنرا از فروشگاه اینترنتی تبیان به شما عزیزان توصیه می کنیم.

مردهای کِشی یا فنری

مردها حالت فنر دارند، وقتی آنها را می کشید، بلافاصله آمادگی برگشت به حالت اولیه خود را پیدا می کنند، مرد گاهی بدون آنکه دلیلی بیاورد، از زنی که عاشقانه به او علاقه دارد، دوری می کند و بعد هم بی آنکه خودش متوجه بشود، با عجله به طرف او برمی گردد. اغلب زنها از این کار مردها تعجب می کنند، ولی مردها از روی غریزه، این ویژگی خود را می شناسند. این کار برای مردها یک جور عادت است و خودشان هم دلیلشان را نمی دانند. در این قضیه زن و مرد، هردو بی تقصیرند. این چرخش امری کاملاً طبیعی است. مرد هنگامی که زنی را دوست دارد برای نزدیک شدن به او، گاهی لازم است که از او فاصله بگیرد.

مرد هنگامی که زنی را دوست دارد برای نزدیک شدن به او، گاهی لازم است که از او فاصله بگیرد.

اغلب زنها سر از این کار مردها در نمی آورند، زیرا آنها اگر بخواهند از مردشان کناره گیری کنند، باید دلایل دیگری داشته باشند. زن هنگامی از مرد فاصله می گیرد که مطمئن نیست مرد احساسات او را درک کند یا از او رنجیده و می ترسد دوباره احساساتش جریحه دار شود. گاهی هم مرد کاری می کند که زن از او مأیوس و دلسرد می شود و در نتیجه از او فاصله می گیرد، بنابراین زن هنگامی که پا پس می کشد برای خود دلایل محکمی دارد و سعی می کند درهمان حال باقی بماند و برنگردد.

مرد و زن

البته احتمال دارد که مرد هم به همین دلیل از زن فاصله بگیرد، ولی گاهی اوقات بی آنکه زن اشتباهی مرتکب شده باشد، مرد از او فاصله می گیرد. مرد ممکن است زنش را عاشقانه دوست داشته باشد و به او اعتماد هم بکند، ولی گاهی بی دلیل از او دوری می کند و درست مثل فنر که اختیار برگشتنش به دست خودش نیست، سرجای خودش برمی گردد، یعنی با نیروی بیشتری به حالت اول، باز می گردد و نزد همسرش می آید. شاید به این ترتیب مرد می خواهد استقلال خود را حفظ و از وابستگی شدید پرهیز کند. هنگامی که مرد، خود را مثل فنر عقب می کشد، در واقع از زن فاصله می گیرد و بعد به خاطر عشق و نیازی که به زن دارد، سرجای اولش بر می گردد. نتیجه این رفت و برگشت این است که علاقه او به زنش از قبل بیشتر می شود. همانطور که فنر این خاصیت ارتجاعی را دارد، باید در مورد مردان هم این قضیه را بپذیریم.

برگرفته از کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی

                                                                                                                                                 تنظیم برای تبیان: پایدار


جهت خرید کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب روانشناسی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب زنان کلیک نمایید.

جهت خرید کتب خانواده کلیک نمایید.

جهت خرید کتب اسلامی کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چند رسانه ای کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای تبیان کلیک نمایید.