تبیان، دستیار زندگی
مدیر کتابخانه مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی قم از گردآوری بیش از 37 هزار جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان در این کتابخانه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتابخانه‌ی مرکز تربیت مربی کودکان با 37 هزار جلد کتاب

کتابخانه‌ی مرکز تربیت مربی کودکان با 37 هزار جلد کتاب

مدیر کتابخانه مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی قم از گردآوری بیش از 37 هزار جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان در این کتابخانه خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نقی محمدنژاد تعداد کتب موجود در این کتابخانه را 37 هزار جلد عنوان و گفت: این کتاب‌ها در دو بخش بزرگسالان و کودکان و با دو رده‌بندی دیویی و کنگره گردآوری شده است.

وی اظهار داشت: کتاب‌های این کتابخانه در زمینه تعلیم و تربیت، آموزش، روانشناسی، شیوه‌های کلاس‌داری و سایر زمینه‌های مرتبط با تعلیم و تربیت هستند.

مدیر کتابخانه مرکز تربیت مربی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: کتاب‌های رده سنی بزرگسال در راستای تغذیه فکری و پژوهشی مربیان تحت آموزش و یا آموزش‌دیده در مرکز تربیت مربی و کتب با مخاطب کودک و نوجوان با هدف ارزیابی و آشنایی مربیان با کتاب‌های کودک و نوجوان جمع‌آوری شده‌اند.

محمدنژاد با اشاره به اینکه بیش از هزار و 200 عضو پیوسته از کتب موجود در این کتابخانه بهره‌ می‌برند، اضافه کرد: 900 تن از این اعضا از آقایان و 300 تن دیگر از بانوان هستند.

وی عنوان داشت: به جز مربیان، تنها دانشجویانی که پایان‌نامه‌ای مرتبط با تعلیم و تربیت دارند، می‌توانند از کتاب‌های این کتابخانه به‌صورت موقت استفاده کنند.

مدیر کتابخانه مرکز تربیت مربی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه منابع این کتابخانه با خرید از نمایشگاه کتاب به‌روز می‌شود، ادامه داد: نمایشگاه کتاب تنها جایی است که می‌توان کتاب‌های متنوع مورد نیاز کودکان و نوجوانان را یک جا مورد بازدید قرار داد و ما همه ساله کتاب‌های چاپ اول را از نمایشگاه کتاب خریداری می‌کنیم.

محمدنژاد با اشاره به گردآوری مجلات تخصصی مرتبط با کودکان و نوجوانان اضافه کرد: 60 عنوان مجله در زمینه کودک و نوجوان به‌صورت مرتب تهیه و در اختیار اعضا قرار گرفته و سپس آرشیو می‌شود.

وی با بیان برنامه‌های آینده این کتابخانه از راه‌اندازی وبلاگ این کتابخانه به‌منظور آشنایی مخاطبان با کتاب‌های موجود به‌عنوان یکی از این برنامه‌ها یاد کرد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این وبلاگ فهرست تمام منابع موجود در کتابخانه در محیط اینترنت در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

مدیر کتابخانه مرکز تربیت مربی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه از هر کتاب مورد نیاز کتابخانه، دو نسخه تهیه می‌شود، یادآور شد: یک نسخه از کتاب به عنوان منبع پشتیبان نگهداری می‌شود و نسخه دیگر به اعضا امانت داده می‌شود.