تبیان، دستیار زندگی
دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا با صعود تیم‌های منچستر .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منچستر به آرسنال رسید

صحنه گل منچستر به پورتو

دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا با صعود تیم‌های منچستریونایتد و آرسنال انگلستان به مرحله نیمه نهایی این مسابقات به اتمام رسید.

به نقل از مهر، با صعود این دو تیم انگلیسی جمع تیم‌های لیگ برتری حاضر در مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا به سه تیم رسید تا بازهم تیم‌های جزیره قدرت خود را به رخ فوتبال اروپا بکشند.

دیشب در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا دو بازی در پرتغال و انگلستان برگزار شد که با پیروزی تیم‌های منچستریونایتد و آرسنال همراه بود.

منچستر - پورتو

در جذاب‌ترین دیدار چهارشنبه شب تیم فوتبال منچستریونایتد در ورزشگاه دراگون به دیدار پورتو رفت و در حالیکه خطر حذف از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را احساس می کرد با یک گل میزبان خود را از پیش رو برداشت. تک گل منچستریونایتد را در این بازی کریستین رونالدو با شوتی سرکش در دقیقه 6 به ثمر رساند.

شاگردان سرآلکس فرگوسن با این پیروزی و احتساب نتیجه تساوی 2 بر2 که در بازی رفت به آن تن داده بودند، در مجموع با حساب 3 بر2 آبی پوشان پرتغال را از پیش رو برداشتند و برای سومین بار پی در پی به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا صعود کردند.

منچستریونایتد با این پیروزی طلسم ناکامی تیم‌های انگلیسی در پرتغال را شکست و پورتو را که در ورزشگاه دراگون (اژدها) شکست ناپذیر بود، از پیش رو برداشت.

آرسنال - ویارئال

در دیگر دیدار از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا تیم فوتبال آرسنال در ورزشگاه امارات شهر لندن به دیدار ویارئال رفت و با 3 گل میهمان اسپانیایی خود را بدرقه کرد.

آرسنال که با دستیابی به نتیجه تساوی یک بریک در خانه ویارئال در یکقدمی صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ قهرمانان قرار داشت، در این بازی با درخشش ستاره‌های خود همچون تئو والکات، رابین فان پرسی، امانوئل آدبایور و فابرگاس به یک پیروزی بزرگ رسید.

گل‌های آرسنال را در مصاف با زردپوشان ویارئال تئو والکات (10)، امانوئل آدبایور (60) و رابین فان پرسی (69 - پنالتی) به ثمر رساندند.

شاگردان آرسن ونگر با این پیروزی در مجموع مقابل نماینده فوتبال اسپانیا به برتری 4 بریک دست یافته و راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا شدند.

آرسنال آخرین بار در فصل 06 - 2005 به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا راه پیدا کرد که توانست در این مرحله با غلبه بر همین تیم ویارئال به دیدار نهایی صعود کند.

دیدارهای دور رفت از مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا طی روزهای هشتم و نهم اردیبهشت ماه طبق برنامه زیر برگزار خواهد شد:

سه شنبه - 8/2/88

* منچستریونایتد انگلستان - آرسنال انگلستان

چهارشنبه - 9/2/88

* بارسلونا اسپانیا - چلسی انگلستان

دیدارهای برگشت این مرحله طی روزهای  15 و 16 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری