تبیان، دستیار زندگی
نشست مطبوعاتی امیر قلعه‌نویی پس از پایان بازی تیم‌های استقلال تهران و سایپا كرج تحت تاثیر برخی اخبار ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

30 درصد شانس قهرمانی داریم

قلعه نویی

نشست مطبوعاتی امیر قلعه‌نویی پس از پایان بازی تیم‌های استقلال تهران و سایپا كرج تحت تاثیر برخی اخبار حاشیه‌ای در هفته‌های گذشته برگزار شد.

امیر قلعه‌نویی در این نشست خبری اظهار كرد: شرمنده‌ی مردم هستم؛ چرا كه كاری كردند كه در ورزش ما اقدامی جدید به حساب می‌آید و در حالی كه با نتیجه‌ی این بازی شانس قهرمانی استقلال به 30 درصد رسید، باز هم تا پایان تیم خود را تشویق كردند و من شرمنده‌ی این مردم هستند.

وی افزود: در این بازی به‌غیر از آن صحنه‌ی نیمه‌ی نخست كه توپ به تیر دروازه‌ی استقلال برخورد كرد، در سایر صحنه‌ها استقلال توپ و میدان را در اختیار داشت و ما 80 دقیقه بر روی دروازه‌ی حریف ایجاد موقعیت كردیم و تنها در زدن ضربات آخر دقت نداشتیم، وگرنه این بازی را با 3-4 گل اختلاف می‌بردیم.

قلعه‌نویی درباره‌ی داوری مسابقات گفت: نمی‌خواهم راجع به داوری صحبت كنم. در هر صورت صحنه‌های این بازی در برنامه‌های كارشناسی تلویزیونی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره‌ی افت تیم استقلال نیز گفت: من این موضوع را نمی‌پذیرم و این سوال نادیده گرفتن زحمات بازیكنان استقلال است. افت یعنی آن‌كه ما در این بازی سه گل می‌خوردیم اما چنین چیزی نبود و مانند بازی فولاد خوزستان همه چیز در اختیار ما قرار داشت.

به نقل از ایسنا، سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره‌ی مباحث مطرح شده پیرامون تبانی و شایعه‌ی درگیری با میثم منیعی در فرودگاه نیز اظهار كرد: این موضوع دیگر بحث جدیدی بود. زمانی كه من از مالزی بازگشتم همه گونه فشار بر روی من وجود داشت و من سه هفته نخوابیدم اما امیر قلعه‌نویی را می‌شناسید. من از جنوب شهر آمده‌ام و همواره خالصانه كار كرده‌ام.

قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال

قلعه‌نویی افزود: متاسفانه خبری كه خبرگزاری فارس منتشر كرد زندگی من را تحت‌الشعاع قرار داد و از مسوولان دولتی می‌خواهم كه به این مساله رسیدگی كنند. من در فرودگاه حتی میثم منیعی را ندیدم كه بخواهم با او درگیر شوم. درباره‌ی بحث تبانی صحبتی ندارم اما درباره‌ی این موضوع معتقدم باید با كسانی كه بدون در نظر گرفتن شرایط و كنكاش كافی با یك تیتر احساسات و عواطف مردم را هدف گرفته‌اند برخورد شود.

زمانی كه خبرنگار خبرگزاری كه قلعه‌نویی از آن نام برده بود، به دفاع از عملكرد خود پرداخت، قلعه‌نویی گفت: من معتقدم خبرگزاری‌ای كه بودجه‌ی خود را از بیت‌المال دریافت می‌كند باید درباره‌ی مسائلی كه می‌نویسد دقت كند و نباید خبر كذب را منتشر كند. چطور شما بر روی خبرگزاری خود تعصب دارید، اما من نباید بر روی این موضوع كه شما با یك خبر كذب با آبروی 30 ساله‌ی من بازی كرده‌اید ناراحت شوم. چرا خبرگزاری‌ای كه دو سال است تاسیس شده حداقل ظرف یك سال گذشته تمام وقت خود را به انتقاد از من و استقلال اختصاص داده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: مگر شما مسلمان نیستید؟ چرا مطالب غیرواقعی منتشر می‌كنید؟

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش پیرامون ضعف این تیم بر روی ضربات ارسالی از دو جناح نیز گفت: اگر به رختكن تیم ما مراجعه كنید مشخص است كه هر بازیكنی چه وظیفه‌ای دارد. در صحنه‌ی گل سایپا هم سیاوش اكبرپور یار مستقیم خود را كه برجلو بود رها كرد و او توانست توپ را وارد دروازه كند.

قلعه‌نویی درباره‌ی كنترل تیمش در شرایط حساس هفته‌های پایانی لیگ برتر و در میان حاشیه‌سازی‌ها نیز گفت: این سوال بسیار خوب است. بعضی مواقع دوستان خبرنگار با من تماس می‌گیرند و زمانی كه جواب تلفن آنها را نمی‌دهم ناراحت می‌شوند و به این راحتی برعلیه من تیتر می‌زنند. اما این حاشیه‌ها تنها مربوط به امسال نیست.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: در سه سال پیش نیز یك خبرگزاری بحث فوتبال پاك را مطرح كرد اما به ما تهمتی نزدند اما امسال كاری كردند كه من در طول 3 هفته، 2 ساعت هم نخوابیدم و آبروی 30 ساله‌ی من را زیر سوال بردند.

وی درباره‌ی بحث تبانی هم افزود: من از برخی افراد كه در روزنامه‌ها حرف‌هایی را زده‌اند گذشت می‌كنم اما یكی دو نفر در برنامه‌های زنده تلویزیونی از جمله برنامه‌ی 90 صحبت‌هایی داشته‌اند كه بی‌تردید از آنها شكایت خواهم كرد.

قلعه‌نویی درباره‌ی بحث پیرامون قراردادش گفت: این صحبت به هیچ وجه مربوط به زمان اخیر نیست بلكه برای سه چهار هفته‌ی گذشته است. در هر صورت هنوز دو سه بازی دیگر باقی مانده و صحبت كردن در این‌باره زود است.

قلعه نویی

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره‌ی شانس قهرمانی استقلال نیز گفت: تصور می‌كنم ما 30 درصد شانس قهرمانی داریم.

وی درباره‌ی این‌كه بازیكنانی چون سیاوش اكبرپور در بازی‌های حساس استقلال دچار استرس نیز می‌شوند گفت: اگر آنها دچار استرس می‌شدند كه به این زیبایی بازی نمی‌كردند. در هر صورت گاهی پیش می‌آید كه بهترین مهاجم هم در یك قدمی توپ را به بیرون می‌زند.

قلعه‌نویی ادامه داد: من تیم را سیزدهم تحویل گرفتم و اكنون این تیم 11 رده در جدول صعود داشته است. ما بهترین خط حمله را در لیگ‌های مطرح جهان پس از بارسلونا داریم. در عرض شش ماه دو بار استقلال آسیایی شده است و آقای گلی هم برای تیم استقلال است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: من شنیده‌ام كه مجید جلالی بازیكنانش را جمع كرده و به آنها گفته لیگ تمام نشده است. شما باید مقابل ذوب آهن به گونه‌ای بازی كنید كه 20 سال دیگر از این بازی یاد كنند اما، ما به این مسائل كاری نداریم. در مقابل پیام بازی دشواری پیش رو داریم كه باید آن را با اقتدار به پایان برسانیم. سه سال قبل این اتفاق مهم برای ما افتاد و در هفته‌ی پایانی قهرمان شدیم. امیدوارم كه این بار هم در جوار حرم امام رضا (ع) این اتفاق رخ دهد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری