تبیان، دستیار زندگی
هفتمین جلد از مجموعه «دایرةالمعارف قرآن كریم» به همت مركز فرهنگ و معارف قرآن از سوی موسسه بوستان كتاب برای عرضه در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران منتشر می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همزمان با نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران

هفتمين جلد «دايرةالمعارف قرآن كريم» منتشر مي‌شود

هفتمین جلد «دایرةالمعارف قرآن كریم» منتشر می‌شود

هفتمين جلد از مجموعه «دايرةالمعارف قرآن كريم» به همت مركز فرهنگ و معارف قرآن از سوي موسسه بوستان كتاب براي عرضه در بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران منتشر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جواد آهنگر، دبیر شورای بررسی آثار موسسه بوستان کتاب، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مركز فرهنگ و معارف قرآن كه نزديك به دو دهه فعاليت قرآنى دارد، با بهره‏گيرى از تجربيات و پژوهش‏هاى انجام شده و با استفاده از دانشوران قرآنى، براى نخستين‏بار در جهان اسلام به تأليف دايرةالمعارف قرآن كريم اقدام كرده است.

وي افزود: هدف اصلى اين دايرةالمعارف، ارائه و آسان‏ياب كردن اطلاعات ناب و اصيل در قلمرو معارف، اعلام و علوم قرآنى است؛ به گونه‏اى كه اهل تحقيق را به مثابه منبعى مادر و ماندگار، از منابع فرعى بى‏نياز كند.

آهنگر تصريح كرد: علاوه بر این هدف عمومى از تدوين دايرةالمعارف حاضر اين است كه مخاطبان دانش‏پژوه در حد مطالعات پايه اسلامى نيز بتوانند از پژوهش‏هاى اصيل و قويم قرآنى بهره گيرند.

چاپ اول از هفتمين جلد «دايرةالمعارف قرآن كريم» در شمارگان 2000 نسخه، 680 صفحه، قطع وزيري، جلد گالينگو و سلفون به زودي منتشر خواهد شد.

بيست ‌و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از شانزدهم تا بيست ‌و ششم ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي امام خميني(ره) تهران برگزار خواهد شد.