تبیان، دستیار زندگی
دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوازدهمین دوسالانه ملی عكس ایران را در نیمه دوم سال ۱۳۸۹ همزمان در تهران و چند استان دیگر برگزار می‌كند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برپایی جلسات دوازدهمين دوسالانه عكس ايران در موزه هنرهای معاصر تهران

  برپایی جلسات دوازدهمین دوسالانه عكس ایران در موزه هنرهای معاصر تهران

دفتر امور هنرهای تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دوازدهمين دوسالانه ملي عكس ايران را در نيمه دوم سال ۱۳۸۹ همزمان در تهران و چند استان ديگر برگزار می‌كند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومي موزه هنرهای معاصر تهران، عباس ميرهاشمی مشاور مديركل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ارتباط با دوازدهمين دوسالانه ملي عكس معاصر ايران گفت: اين دوسالانه با حضور اعضای شورای سياست‌گذاری: ‌عباس ميرهاشمي، مسعود زنده‌روح كرماني، عليرضا كريمي صارمي، فرهاد سليماني و افشين شاهرودي برگزار مي‌شود.

در اين جلسه پيش‌نويس آيين‌نامه دوسالانه مورد بررسي قرار گرفت و مسائلي در مورد برگزاري اين دو سالانه با هدف قوام بخشيدن عکس كشور و شناسایی و معرفی استعدادها و توانمندي‌هاي عكاسي و عكاسان و ايجاد زمينه‌ لازم براي رشد و شكوفايي هنر عكاسي كشور عنوان شد تا در بهتر برگزار شدن اين دوسالانه كمك كند.

مسله‌ي بعدي در ارتباط با موضوع نمايشگاه بود كه فعلا موضوع آزاد مورد تأييد قرار گرفت. زمان برگزاري اين دو سالانه نيز مشخص، و قرار بر اين شد كه اين دو سالانه در آبان ۸۹ برگزار شود.

همچنين مقرر شد در جلسه بعدي شوراي سياست‌گذاري دوسالانه، اسامی ۳ نفر به عنوان دبير اعلام شود كه از بين آنها، يك نفر به عنوان دبير انتخاب شود.

دبير بايد بعد از انتخاب شدن حضور جدي در جلسات شوراي سياست‌گذاري داشته باشد كه در جلسات آينده مدير اجرايي و هيات داوران هم انتخاب مي‌شوند تا بتوان در اولين فرصت، فراخوان دوسالانه دوازدهم را آماده، تصويب و منتشر كرد.

در این جلسه همچنین بخش ويژه و رقابتي بودن دوازدهمين دوره نمايشگاه عكس ايران هم بررسی شد. در اين جلسات همچنين اعلام شد كه اين دوسالانه همزمان در تهران و چند استان ديگر برگزار مي‌شود، كه نظر شورا بر اين بود كه استان‌هایی كه قابليت نمايش آثار را دارند ولي تا به حال نمايشگاهي در آن استان برگزار نشده است، برگزار شود. پيشنهاد برگزاری اين دو سالانه در استان سيستان و بلوچستان و چند استان ديگر مورد بررسی قرار گرفت.

يازدهمين دوسالانه ملي عكس ايران دي ماه ۸۷ همزمان در شهر تهران، موسسه فرهنگي ، هنري صبا و نيز در موزه هنرهای معاصر يزد برگزار شد.