تبیان، دستیار زندگی
رسپولیس با ترس جلوی استقلال بازی كرد محمود فكری پس از دربی پایتخت  در مورد تساوی و ترس و دلهره بازیكنان دو تیم گفت: "فكر نمی كنم ترس در كار بوده باشد! اتفاقاً بر عكس بازیكنان پرسپولیس با تمام قدرت مقابل ما ظاهر شدند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

البته ماهم مثل همیشه نبودیم

فكری: پرسپولیس با ترس جلوی استقلال بازی كرد


محمود فكری پس از دربی پایتخت  در مورد تساوی و ترس و دلهره بازیكنان دو تیم گفت: "فكر نمی كنم ترس در كار بوده باشد! اتفاقاً بر عكس بازیكنان پرسپولیس با تمام قدرت مقابل ما ظاهر شدند و قدرت بالایی از خود نشان دادند. البته كمی شرایط جدول و شكست دادن پاس در هفته گذشته در روند كاری تیم ما اثر منفی گذاشته بود.

می توانم بگویم بازیكنان استقلال دچار غرور كاذب شدند و فكر می كردند برنده دربی هستند و این موضوع باعث شد تا استقلال همیشگی نباشیم. نمی دانم شاید هنوز عده ای از بازیكنان نمی دانند دربی با همه مسابقات متفاوت است. اما حریف با بازیكنان دونده و جنگنده كار را دنبال كرد و حتی بازیكنان ظریف پرسپولیس هم از تكل زدن و در گیر شدن ابایی نداشتند. ولی به طور كلی همانطور كه گفتم ما استقلال همیشگی نبودیم و آنطور كه باید و شاید نجنگیدیم. البته پرسپولیس باتوجه به شرایطی كه داشت با ترس مقابل ما بازی كرد."

از كاپیتان استقلال پرسیدیم چرا دربی، دیگر مثل دربی های قدیم پر شور و هیجان نیست؟ او در جواب گفت: "نه فكر نمی كنم اینطور كه شما می گویید باشد. هنور هم دربی هیجان انگیز است ولی به دلیل اینكه هر چند وقت یك بار لیگ برتر دچار وقفه می شود و 10، 15 روز تعطیلی ایجاد می شود، بازیكنان از شرایط مسابقه دور می شوند و این مسئله تا حدود زیادی جو و هیجان و شور دربی را كاهش می دهد. از طرف دیگر پس از بازی با پاس وقت زیادی برای دربی در اختیار نداشتیم تا مطبوعات، صدا و سیما و ... به این بازی مهم بپردازند و بیشتر آن را زیر ذره بین ببرند! همانطور كه خودتان می دانید مصاحبه های جنجالی و مسائل رسانه ای دیگر شرایطی را فراهم می كند تا دربی حساسیت كاذب پیدا كند. بنابراین طبیعی است وقتی این موارد نباشد دربی حساسی هم نخواهیم داشت!

باز هم می گویم اگر فرصت بیشتری بین دو بازی وجود داشت آن وقت مانور بیشتری روی دربی می شد و حساسیتها نیز بالا می رفت. البته نتیجه به دست آمده عادلانه بود و استقلال و پرسپولیس با توجه به عملكردی كه از خود نشان دادند، این نتیجه برایشان خوب بود." فكری در مورد عملكرد خودش می گوید: "تصور می كنم بد كار نكرده باشم و تا آنجایی كه در توانم بود سعی كردم خواسته های مربیان و كادر فنی را انجام دهم. اینكه چقدر موفق بودم باید كارشناسان بگویند." از فكری در باره شوتهای سنگینش هم پرسیدیم كه جواب داد: "بالاخره وقتی بازیكنی فرصت شوت زدن پیدا می كند باید بزند دیگر! شاید هم شوتهایم در دربی بیشتر به چشم می آید ولی اینكه بگویم جو گیر شدم درست نیست! مگر پس از این همه سال بازی باز هم بازیكنی جو گیر می شود؟ (با خنده) آقا این چیزها دیگر از سن و سال ما گذشته است."

رهبری فرد: اصلاً از خودم راضی نیستم

سوبل و قلعه نوعی از اول دنبال مساوی بودند


بهروز رهبری فرد برای اولین بار در دربی بزرگ تهران به عنوان كاپیتان در تركیب پرسپولیس بازی كرد. او كه به نظر می رسد شرایط مناسبی ندارد در دربی هم نتوانست چهره درخشانی از خود نشان دهد.

شاید تنها كار مثبتی كه رهبری فرد در این بازی انجام داد، گل نزن به تیم خودی بوده! البته به خیر گذشت چون یك صحنه نزدیك بود بهروز خان روی سانتر نیكبخت این بار نه با ضربه سر كه با یك بغل پا برای دومین بار دروازه پرسپولیس را باز كند. به هر حال هر چه بود به خیر گذشت.

آقای رهبری فرد! برای اولین بار كاپیتان پرسپولیس در دربی بودی؟

وظیفه سنگینی داشتم. باید مدام بچه ها را توجیه می كردم و این خودش كار سختی بود. خوشحالم  كه در دربی توانستم بیشتر وظایفم را انجام دهم.

چرا بازی هیچ برنده یی نداشت؟

راستش حساسیت كاذب و بیش از حد بازی مانع از این شد كه دو تیم بتوانند چهره قابل قبولی از خود به نمایش بگذارند و بازی همیشگی شان را انجام دهند.

به نظر، هم قلعه نوعی و هم سوبل به نتیجه مساوی راضی بودند؟

آره. هر دوتا از اول بازی به مساوی قانع بودند. چون می دانستند كه اگر شكست بخورند مورد انتقاد قرار می گیرند. به همین خاطر از اول دوست نداشتند تیمشان گل بخورد. همین مساله باعث شد تا سوبل و قلعه نوعی  تركیب را با ترس بچینند.

ببینید تا زمانی كه این جو بر دیدارهای دربی حاكم باشد نباید انتظاری بیش از این داشت.

تو در این دیدار كاپیتان پرسپولیس بودی اما نتوانستی خوب بازی كنی. قبول داری؟

بله. راستش برای حضور در این بازی و جبران اشتباهات مقابل ملوان انگیزه زیادی داشتم اما نتوانستم زیاد برای پرسپولیس خوب كار كنم. به همین خاطر اصلاً از عملكرد خودم راضی نیستم. البته امیدوارم از این به بعد با كمك سایر بچه های تیم بتوانم دوباره به دوران اوج برگردم.

با توجه به بازی دربی به نظر می رسد پرسپولیس رفته رفته به شرایط بهتری نزدیك می شود؟

این طبیعی است. باور كنید اگر بچه ها مثل بازی استقلال در برابر سایر تیم ها هم با انگیزه ظاهر شوند راحت می توانیم با جبران نتایج، خودمان را به صدر جدول برسانیم.

دربی جمعه از معدود دربی هایی بود كه ورزشگاه پر نشد.

بله. به هر حال وقت افطار بود. و اكثراً ترجیح می دادند از خانه بازی را ببینند.

با این حال من از همه تماشا گرانی كه در ورزشگاه حضور داشتند تشكر می كنم. آنها سرمایه اصلی استقلال و پرسپولیس هستند و تنها نكته مثبت دربی هم حضور این تماشاگران بود.