تبیان، دستیار زندگی
رقابت نزدیک استقلال و ذوب آهن برای دستیابی به عنوان قهرمانی هشتمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیگ برتر در ایستگاه مرگ و زندگی

استقلال - ملوان

رقابت نزدیک استقلال و ذوب آهن برای دستیابی به عنوان قهرمانی هشتمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور عصر پنج شنبه به اوج حساسیت خواهد رسید و این احتمال وجود دارد که صدرنشین، دوباره جا به جا شود یا ذوب آهن عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

به نقل از مهر، ذوب آهن هفته گذشته پس از 14 هفته صدر جدول رده بندی مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور را از تیم استقلال پس گرفت و در فاصله دو هفته مانده به پایان این مسابقات بر قله لیگ ایستاد. حال، این ذوب آهن است که سرنوشت قهرمانی لیگ را تعیین می کند و می تواند با دو پیروزی پی در پی بدون در نظر گرفتن نتایج استقلال به قهرمانی لیگ برتر دست یابد. با این مقدمه کوتاه به دیدارهای برگزیده لیگ برتر در هفته سی و سوم اشاره می کنیم:

ذوب آهن ، مقاومت

ذوب آهن اصفهان - ملوان بندرانزلی

بازهم ملوان در قهرمانی یک تیم تاثیرگذار است. تیم احمدزاده در دوره نخست مسابقات لیگ برتر با شکست استقلال فرصت قهرمانی را به تیم پرسپولیس داد. هفت سال از آن روزها می گذرد و بازهم ملوان در هفته‌های پایانی لیگ به دیدار تیمی می رود که مدعی اصلی قهرمانی است. ملوانی‌ها می توانند با متوقف کردن ذوب آهن شکستی که هفت سال پیش به آبی پوشان تحمیل کردند را جبران کرده و امید قهرمانی را در دل شاگردان قلعه نویی زنده کنند.

تکلیف ذوب آهن در دیدار امروزمشخص است، این تیم اگر می خواهد قهرمان شود باید در مصاف با ملوان به حداکثر امتیاز دست یابد و با پیروزی زمین مسابقه را ترک کند. نتایج رویایی برای ابراهیم زاده و تیمش در هفته سی و سوم لیگ برتر، تحمیل شکست بر ملوان و شکست و ناکامی استقلال در دیدار با سایپاست. اگر ذوب آهن در دیدار پنج شنبه پیروز شود و استقلال نیز در بازی مقابل سایپا تن به شکست دهد، داستان قهرمانی لیگ در اصفهان تمام می شود و جام به نصف جهان می رود.

استقلال در اندیشه صدر جدول

استقلال تهران - سایپا کرج

سرنوشت قهرمانی استقلال دیگر در دست قلعه نویی و شاگردانش نیست. آنها باید ببرند و امیدوار باشند که ذوب آهن ببازد یا متوقف شود. استقلال چهار روز پس از توقف مقابل فولادخوزستان و سقوط به رده دوم جدول رده بندی در ورزشگاه آزادی به دیدار سایپا می رود.

سایپا اگر همان تیم سه هفته گذشته باشد که فقط یک امتیاز کسب کرده، استقلال می تواند به کسب یک پیروزی بزرگ و روحیه ساز دلخوش باشد اما سایپا نمی تواند همان تیمی باشد که مقابل استقلال اهواز و ابومسلم بازی کرده است. این تیم نگاه فوتبال کشور را به خود می بیند و نباید بی گدار به آب بزند. نمایش پایاپای با استقلال علاوه بر اثبات توانایی‌های سایپا که به زعم مدیرانش از بد حادثه در میانه پایین جدول گرفتار آمده، می تواند توانایی‌های محمد مایلی کهن را هم پررنگ تر از قبل جلوه دهد، او که در ابتدای حضور در سایپا پرسپولیس را در آزادی متوقف کرد.

پرسپولیس - استقلال اهواز

استقلال اهواز - پرسپولیس تهران

پرسپولیس دو حالت دارد: با علی کریمی یا بدون علی کریمی. تیم وینگادا اگر کریمی را داشته باشد، خطرناک و غیرقابل مهار است اما اگر او نباشد سرخپوشان به تیمی بی آزار می مانند که حتی در تهران به مقاومت هم نه نمی گویند. پرسپولیس در بازی امروز نگاه ملتمسانه تیم های داماش گیلان و پیام خراسان را به ورزشگاه تختی اهواز می بیند پس باید برای کسب نتیجه بدون کریمی یا با او 90 دقیقه بجنگد.

صبا باتری مدعی باقی ماند

صبای قم - مس کرمان

جنگ برای سهمیه لیگ قهرمانان آسیا. این مهم ترین شاخصه این بازی است. مس کرمان در نزدیکی این سهمیه است و قطعی شدن آن نیازمند چهار امتیاز از دو بازی پیش روست. صبا هم می تواند یکی از نمایندگان آسیایی لیگ برتر باشد اگر در دو بازی پیش رو که یکی از آنها امروز مقابل مس برگزار می شود، با پیروزی زمین مسابقه را ترک کند. سپاهان اصفهان نیز دیگر تیمی است که در مشهد به دنبال سه امتیاز می گردد تا حضور متوالی خود در لیگ قهرمانان آسیا را تثبیت کند.

پنج شنبه - 27/1/88

* داماش گیلان - برق شیراز، ساعت 17:15، ورزشگاه سردار جنگل رشت

* مقاومت سپاسی شیراز - پیام مشهد، ساعت 17:15، ورزشگاه حافظیه شیراز

* استقلال اهواز - پرسپولیس تهران، ساعت 17:15، ورزشگاه تختی اهواز

* ابومسلم مشهد - سپاهان اصفهان، ساعت 17:15، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

* پیکان قزوین - پاس همدان، ساعت 17:15، ورزشگاه شهید رجایی قزوین

* راه آهن شهرری - فولادخوزستان، ساعت 17:15، ورزشگاه اکباتان تهران

* صبای قم - مس کرمان، ساعت 17:15، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

* ذوب آهن اصفهان - ملوان بندرانزلی، ساعت 17:15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* استقلال تهران - سایپا کرج، ساعت 17:15، ورزشگاه آزادی تهران

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری