تبیان، دستیار زندگی
همه بازنده اند: سال گذشته یك خواننده كارت حافظه universal خریدم. یك ماه بعد سونی Memory Stick Pro خود را معرفی كرد. از آن به بعد خواننده من دیگر universal نبود. یك Stick انتخاب كنید، هر Stick كه می خواهید: Memory Stick Sele...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


بازی كارت های حافظه

همه بازنده اند:


سال گذشته یك خواننده كارت حافظه universal خریدم. یك ماه بعد سونی Memory Stick Pro خود را معرفی كرد. از آن به بعد خواننده من دیگر universal نبود. یك Stick انتخاب كنید، هر Stick كه می خواهید: Memory Stick Select، Memory Stick، Memory Stick Duo، Magic Gate Memory Stick یا Memory Stick por Duo حال بگویید آیا آن بخوبی با دستگاهی كه شما دارید و یا می خواهید، كار می كند؟

با ورود قطعات جدید و حافظه های بیشتر درك اینكه چه وسیله ای با چه حافظه ای كار می كند كار مشكلی می باشد.SD نیز از این امر مستثنی نیست. اسلاتی كه دارای قابلیت SDIO نیست، نمی تواند با قطعات ورودی، خروجی مانند، دوربین SD و كارت های Wi-Fi كاركند. اما پیدا كردن یك اسلات با قابلیت SDIO شما را در سطوح تشخیصی خاصی درگیر می كند. با محدود كردن خود به حافظه ها، هنوز احتیاج به تشخیص شكل و اندازه در بین كارت های SD، كارت های یك شكل MMC و شكل های كوچكتر MiniSD ها دارید. كارت های SD، 256 مگابایتی و بالاتر باسرعت های مختلفی ارائه شده اند. SanDisk مدل های پر سرعت خود را Extreme، Ultra II می خواند.

كارت های پاناسونیك با ظرفیت های مشابه، بی هیچ نشانه ای از طرح های پرسرعت استفاده می كنند اما مصرف كنندگان این مسائل راچگونه دریابند؟ قضاوت در مورد سازگاری مدیا در زمانی كه مهندسان آن نوع مدیا را بهینه سازی می كنند (و این كار را درست روز بعد از خرید شما انجام می دهند) بسیار مشكل می شود. حتی با فرمت های كاملی مثل Compact Flash و Recordable DVD به اطلاعاتی نیاز خواهد داشت و حتی با وجود آن نیز مشخص نیست كه همه چیز به طور كامل در اختیارتان قرار گرفته باشد.

شما فكر می كنید كه یافتن اطلاعات درباره رسانه ها و محصولات سازگار با آنها ساده است اما سایت های سازندگان رسانه ها در ارتباط با دادن اطلاعات و بیان تفاوت های بین محصولات بسیار كم گو هستند. این سازندگان اغلب این نگرانی ها را برای شما به ارمغان می آورند. دوربین زیبای DSC-Tl محصول شركت سونی می تواند ویدئوهای 480×640 را در 30 فریم در هر ثانیه بگیرد، اما تنها با Memory Stick Pro Duo.

Fine Cam SL300R محصول Kyocera، در بهترین دقت تصویر می تواند 5/3 بار در ثانیه عكس بگیرد اما تنها اگر شما از رسانه SD با سرعت بسیار بالا استفاده كنید. چه نوع كارتی با تمام دوربین ها همراه است؟
یك نوع كند آن كه نمی تواند امكانات پیشرفته دوربین را نشان دهد. ممكن است كه انتظار داشته باشید با كلیك بر Properties مربوط به DVD، سی دی رایتر در Device manager ویندوز، از سرعت آن مطلع شوید نه این امكان و نه درایو به تنهایی این كار را انجام نمی دهد.

اما مواردی را دیده ایم كه رسانه های سریع می توانند به درایو كندتر آسیب وارد كنند. بنابراین قراردادن اطلاعات در این مورد در كامپیوترهای جدید مفهوم می یابد زیرا شما می توانید با استفاده از آن حتی با گذشت 2 سال از عمر كامپیوترتان از قابلیت های آن خبر باشید. چیزی كه ما احتیاج داریم یك لیست استانداردی است كه حدس سه چیز را در ارتباط با یك مدیا به ما بدهد:

•ظرفیت •سایز و اندازه فیزیكی •سرعت



اولی بر حسب مگابایت، دومی برحسب اعداد یونانی (سایز I، II، III) و سومی بر حسب انواع عربی (3x، x2، X1). سازندگان قطعاتی مانند، دوربین می توانند یك صفحه مطابقت (Compatibility) در ROM بگذارند. كامپیوترها می توانند امثال این اطلاعات را در یك فایل استاندارد نگهداری كنند. اطلاعات مربوط به كارت خوانها نیز می توانند در base قرار داده شود. این مسائلی كه مطرح شد یك طرح كامل نیست اما حداقل به كاربران این امكان را می دهد كه از خرید مدیاهایی كه با كارت های مختلف و شرایط گوناگون سازگار نیستند خودداری كنند و یا پول بسیار زیادی را برای انواع پرسرعت كه احتیاجی به آن ندارند، ندهند.

موارد بیشتر را در (find.pcworld.com/31595) با همكاری و ویرایش Stephen Mane ببینید. او دو دهه است كه در ارتباط با تكنولوژی ها مطلب می نویسد.


برگرفته از سایت itiran.com