تبیان، دستیار زندگی
بهترین راه ها براى ورزش كردن و بهبود بخشیدن سلامت استخوان، در هنگام پوكى استخوان ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه استخوان ها را قوی کنیم؟

ورزش همگانی در پارک

بهترین راه ها براى ورزش كردن و بهبود بخشیدن سلامت استخوان، در هنگام پوكى استخوان، چه هستند یكى از پزشكان غدد در امریكا مى گوید كه، باید براى تنش استخوانى و ماهیچه اى ورزش هاى تحمل وزن را انجام داد. قبل از انجام هر ورزش با دكتر مشورت كنید. سپس هر یك از ورزش هاى زیر را امتحان كنید!

پیاده روی و ورزش

پیاده روى سریع

یك راه داشتن تناسب اندام كه هرگز فراموش نمى شود. این ورزش در بین زنان پر طرفدار است، و یك راه بهبود بخشیدن به سلامت استخوان است. در تحقیقى مشخص شد كه، پرستارانى كه 4 ساعت در هفته پیاده روى مى كردند، 41 درصد كمتر در معرض شكستگى لگن بودند، در مقایسه با افرادى كه كمتر از یك ساعت در هفته پیاده روى مى كردند. پیاده روى سریع بهترین مى باشد اما شما مى توانید سرعت خود را بر اساس سطح تناسب اندام خود تغییر دهید. پیاده روى آزاد است، و شما هر جایى و هر زمانى، حتى زمان مسافرت، قادر به انجام آن هستید.

گلف

شاید تا حالا فكر كرده اید كه گلف براى افراد پیر بوده است- افرادى كه نمى توانند ورزش هاى واقعى را انجام بدهند. دوباره فكر كنید. كشیدن كیف گلف در اطراف 18 سوراخ، و پس و پیش بردن چوب آن براى پرتاب توپ، براى بالا تنه مفید مى باشند. و همه آن پیاده روى ها و تعقیب توپ، به معنى كارساز بودن براى ستون فقرات و كپل ها مى باشد. گلف به ورزش تحمل وزن، یك اسم جدید مى بخشد.

صعود بدمینتون ایران درجهان

ورزش هاى راكتى

تنیس، اسكواش و پینگ پنگ مى توانند تراكم استخوانى را ساماندهى كنند. هر بار كه به توپ ضربه مى زنید، بازو، مچ دست و شانه خود را مى كشید، و به این طرف و آن طرف مى دوید، ستون فقرات و لگن هاى خود را به كار مى گیرید. اگر قصد انجام ورزش هاى راكتى را دارید، سعى كنید نوع تك نفره آن را امتحان كنید، چرا كه مجبور مى شوید بیشتر بدوید.

ورزش استقامتى

وزنه بردارى، استفاده از ماشین هاى وزنه اى، انجام ورزش هاى سوئدى، اشكالى از ورزش استقامتى هستند كه در آنها با بعضى از فرم هاى مقاومتى كار مى شود، چه با وزنه یا بدون وزنه باشند، تا استخوانها و ماهیچه ها دچار تنش شوند. اگر در نهایت دو بار در هفته این ورزش ها را انجام دهید، رشد استخوانهاى خود را تحریك مى سازید. هر باشگاهى یك مربى دارد كه مى تواند فعالیت بدنى را براى پاها، پشت، شانه ها و بازوهاى شما طراحى كند، تا بتوانید به تناسب اندام برسید و سلامت استخوان هاى خود را بهبود ببخشید.

منبع : ایران ورزشی

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری