تبیان، دستیار زندگی
نرم‏افزار VLab که از ابتدای کلمات Virtual chemistry Lab گرفته شده است یکی از قدرتمندترین نرم‏افزارهای شبیه‏سازی آزمایشگاه شیمی می‏باشد. نرم‏افزار VLab دارای امکانات آزمایشگاهی فراوان و متنوعی است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نرم افزار VLab

مواد شیمیایی را بدون پوشیدن عینک ایمنی مخلوط کنید!

نگران پاشیدن اسید روی خود نباشید!

شگفت زده خواهید شد که درون محلول‏های شیمیایی را نیز می‏بینید!

مواد شیمیایی شما هیچ‏گاه تمام نخواهد شد!

هر آزمایش را هر چند بار که مایلید تکرار کنید!

دورن رایانه‏تان آزمایشگاه شخصی ایجاد کنید!

آزمایش‏های جدید طراحی کنید!

نرم‏افزار VLab این فرصتها را به شما می‏دهد که به آسانی با رایانه آزمایش‏های دلخواهتان را انجام دهید.

نرم افزار vlab

نرم‏افزار VLab که از ابتدای کلمات Virtual chemistry Lab گرفته شده است یکی از قدرتمندترین نرم‏افزارهای شبیه‏سازی آزمایشگاه شیمی می‏باشد. نرم‏افزار VLab دارای امکانات آزمایشگاهی فراوان و متنوعی است که از آن جمله می‏توان به اسیدها و بازها قوی، اسیدها و بازهای ضعیف، اسیدها و بازهای مزدوج، شناساگرهای متنوع، مواد و نمکهای گوناگون، ظروف شیشه‏ای در حجم‏های مختلف، وسایل آزمایشگاهی و... اشاره کرد.

نرم‏افزار VLab شامل هفت محیط آزمایشگاهی مختلف است که در هر یک از آنها آزمایش‏های مختلفی تعریف و اجرا شده است. این محیط‏ها عبارتند از:

مولاریته و چگالی، استوکیومتری و واکنش‏دهنده‏های محدودکننده، تجزیة کمّی، تعادل شیمیایی، انحلال‏پذیری و جامدات، گرماشیمی، اسیدها و بازها.

امکان مشاهده مشخصات محلول (دما، pH، حجم، غلظت گونه‏های موجود در محلول و ...) در هر لحظه از انجام آزمایش، سادگی کار با نرم‏افزار و همچنین امکان افزودن مواد شیمیایی دلخواه و طراحی یک آزمایش خاص از ویژگی‏های منحصر به فرد نرم‏افزار VLab است که در دیگر نرم‏افزارهای شبیه‏سازی مشاهده نمی‏شود.

نرم‏افزار به صورت زیپ‏شده در قسمت دریافت نرم‏افزار قرار داده شده است. پس از دانلود آن‏را از حالت زیپ خارج کرده و فایل VLab.exe را اجرا کنید تا وارد محیط نرم‏افزار شوید. نرم‏افزار VLab نیازی به نصب ندارد. همچنین برای اجرا شدن نرم‏افزار VLab می‏بایست نرم‏افزار Java را روی رایانه خود نصب کرده باشید.

قابلیت کاربرد آموزشی: شیمی دبیرستان و دانشگاه

حجم فایل: 973KB (بدون جاوا)

دریافت نرم‏افزار           خرید کتاب راهنمای نرم‏افزار