تبیان، دستیار زندگی
مراسم تودیع امیررضا واعظ آشتیانی رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه سواری و معارفه علی انصاری .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی آشتیانی ازدوچرخه سواری

امیررضا واعظی آشتیانی

مراسم تودیع امیررضا واعظ آشتیانی رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه سواری و معارفه علی انصاری سرپرست جدید این فدراسیون با حضور کیومرث هاشمی برگزار شد.

در این نشست که ظهر دیروز به ریاست کیومرث هاشمی در سالن آمفی تئاتر ساختمان امور مشترک فدراسیون ها برگزار شد جمعی از روسای فدراسیون ها، روسای هیئت های دوچرخه سواری استانها، مربیان، ورزشکاران شرکت داشتند و ضمن تقدیر از زحمات امیررضا واعظ آشتیانی رئیس پیشین این فدراسیون حکم سرپرستی علی انصاری قرائت و توسط معاون سازمان تربیت بدنی به وی ابلاغ گردید.

در این جلسه آشتیانی ضمن ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های این فدراسیون در چند سال گذشته گفت: چهارسال پیش زمانیکه این فدراسیون را تحویل گرفتم ساختمان آن مناسب حضور میهمانان خارجی و مسئولین نبود و نزدیک به 120 میلیون تومان بدهکاری در حساب فدراسیون وجود داشت اما فدراسیونی که امروز تحویل آقای انصاری می شود ریالی به کسی بدهکار نیست و تمام مطالبات آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه من تا به امروز برای احراز پست دست و پا نزده و تنها برای خدمت به ورزش وارد این میدان شده ام، خاطرنشان کرد: مدیران باید بدانند که به هر قیمتی نباید عنوان ها را برای خود حفظ کنند و من نیز امروز به این نتیجه رسیدم که باید شرایط را برای حضور دیگری فراهم کنم، به همین دلیل این فضا را در اختیار آقای انصاری گذاشتم زیرا وی چندسالی نایب رئیس این فدراسیون بوده است.

آشتیانی

آشتیانی به ارتقاء ایران در رده بندی جهانی ادامه داد: من از این عرصه جدا نمی شوم زیرا پیش از پایان سال 87 موفق شدم برای اولین بار کرسی ریاست کمیته پیست آسیا را بدست گیرم و تلاش می کنم تا با توجه به ساخت 6 پیست جدید درکشور از این فرصت طلایی چهار ساله برای ارتقاء دوچرخه سواری ایران استفاده کنم.

وی در ادامه توصیه هایی را به سرپرست جدید فدراسیون دوچرخه سواری ارائه داد و افزود: ارتقاء رنکینگ جهانی در دوسال منتهی به المپیک برای دوچرخه سواری کشورمان سودمند است و توصیه می کنم آقای انصاری پول خود را خرج افزایش رنکینگ نکرده ومغموم این فضای تبلیغاتی نشود بلکه تنها به فکر تدارکات و پشتیبانی از تیم در این مدت باشد. در کنار آن به بخش بانوان توجه کند زیرا دوچرخه سواری بانوان با ظرافت فعالیت های خود را پیگیری می کند تا جای نگرانی بوجود نیاید.

در ادامه این جلسه کیومرث هاشمی ضمن تقدیر از زحمات  آشتیانی گفت: زحمت اصلی ورزش کشور بر دوش فدراسیون هاست و کمیته ملی المپیک و سازمان به عنوان سیاستگذاران ایفاء نقش می کنند. در یک سال گذشته بیش از 52 مقام و عنوان برای نخستین بار در عرصه بین المللی ورزش کشورمان بدست آمده است که دوچرخه سواری نیز یکی از همین رشته های المپیکی است.

کیومرث هاشمی سرپرست فدراسیون فوتبال

وی تصریح کرد: فدراسیون دوچرخه سواری در بخش هایی چون بانوان، باشگاهی، آموزش و فرهنگ و کسب کرسی های بین المللی یکی از موفق ترین فدراسیون ها بوده است. فدراسیون جدید برای موفقیت باید بدون حاشیه کار کند. در آینده نیز باید این توسعه روند مثبتی بگیرد و مجموعه سازمان نیز از فعالیت های صورت گرفته حمایت خواهد کرد.

علی انصاری سرپرست جدید فدراسیون دوچرخه سواری نیز با اشاره به غنی بودن ذاتی فعالیت های آقای آشتیانی و نگاه معنوی ایشان به ورزش و مثبت قلمداد کردن تغییر و تحولات در چند سال گذشته، گفت: من سالها در خانواده کشتی فعالیت کرده بودم اما با پذیرفتن پیشنهاد آقای علی آبادی توفیق خدمت در این عرصه به من محول شد.

وی خاطرنشان کرد: ورزش در دنیای کنونی پدیده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و نقش بسزایی در فرهنگ و اقتصاد هر جامعه دارد. به همین دلیل در کنار ساخت و ساز پیست های دوچرخه سواری برنامه های جامعی را در این رشته دنبال خواهم کرد.

انصاری افزود: به تجهیز بدنه ورزش به دانش روز جهان اعتقاد فراوانی دارم به همین دلیل تلاش می کنم تا با نزدیک شدن علم و تجربه در دوچرخه سواری موجبات ارتقاء این رشته را فراهم کنم. در کنار آن ارتقاء تورهای بین المللی ، برگزاری مسابقات متعدد، استفاده از نظرات و تجربیات کارشناسان و حضور بیش از پیش رسانه ها از جمله مهمترین برنامه های من در زمان مدیریتم خواهم بود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری