تبیان، دستیار زندگی
تقریباً تمام اسباب بازی‏هایی که دیده‏اید و داشته‏اید از پلیمرها ساخته شده‏اند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنیای اسباب بازی‏ها

دنیای اسباب بازی‏ها

به این نگاه کنید! یک گورخر، یک کرگدن، یک قورباغه‌ی درختی، یک دایناسور... . همه‌ی این موجودات، باز هم از پلی ایزوپرن درست شده‌اند.

دنیای اسباب بازی‏ها

مشابه حیوانات، این عروسک‌های خیمه شب بازی با فوم پلی یورتان پر شده‌اند. مو و پشم آنها - در مورد پستانداران- از چیزهایی نظیر پلی آکریلونیتریل تهیه شده، و پولک‌های ماهی‌ها هم از نایلون ساخته شده‌است.

این روبات کوچک هم از پلی استایرن ساخته شده‌ است. سیم‌ها، عایقی از جنس پلی اتیلن و پلی ایزوپرن دارند. در داخل روبات‏ها صفحات مداری وجود دارد که‌اغلب از رزین های اپوکسی ساخته شده اند.

دنیای اسباب بازی‏ها
دنیای اسباب بازی‏ها

اگر بچه‌های دیگر همگی سرگرم بازی هستند و کودک شما را دعوت نکردند، می توانید با هم در حالی که آنها در آن سوی نردهها اوقات خوشی دارند، با این پریسکوپ بسیار مخفی  جاسوسی آنها را بکنید. این وسیله ‌از پلی اتیلن ساخته شده‌است.

دنیای اسباب بازی‏ها

هیچ کس واقعاً مطمئن نیست که نام این وسیله چیست، ولی آیا جذاب نیست؟ این وسیله یك لوله پلی اتیلنی است که با مهره‌های پلی استایرن پر شده‌است. هنگامی‏که شما نوار زرد رنگ را بر روی سطح لوله بالا و پایین می‌كشید، الکتریسیته ساکنی تولید می‌شود که موجب چسبیدن مهره‏ها به دیواره داخلی لوله می‏شود. جالب است، نه؟

این اسباب بازی را به خاطر می‌آورید؟ این یک فرفره‌ی زیباست که چرخش آن وقتی سه ساله بودید بسیار جالب بود. پره‌های آن از یك ماده‌ی کامپوزیتی ساخته شده‌اند، یعنی ماده‌ای که‌از چند جزء تشکیل شده‌است. این پره‌ها از ورق آلومینیومی‌تهیه شده‌اند كه به صفحه‌ای از پلی استر چسبانده شده. پلی استر برای درست كردن بادكنك نیز به كار می‌رود.

دنیای اسباب بازی‏ها
دنیای اسباب بازی‏ها

وقتی کودک بودیم، لِی لِی یک بازی بیرون از خانه بود، ولی فکر می‌کنم لِی لِی بازی کردن در باران سخت باشد، چون باران علامت‌های گچ روی پیاده رو را می‌شوید. اما حالا با تشک لِی لِی می‌توانید در داخل منزل این بازی را انجام دهید. این تشک از پلی یورتان ساخته شده‌است.

دنیای اسباب بازی‏ها

شن‌بازی به خودی خود بازی خارق‌العاده­ای است، با این حال، این بازی می‌تواند همراه ‌این بیلچه‌ها و  سطل‌ها جالب تر هم بشود. آنها از پلی اتیلن ساخته شده‌اند. توری که‌این وسایل در آن قرار دارند از نایلون تهیه شده‌است.

فکر می کنم بچه‌های بزرگ تر، بیشتر با ماشین‌های مسابقه‌ای مثل این بازی کنند تا نمونه‌های کوچکتر آن. با این وجود، بچه‌های بزرگ تر هم به بازی نیاز دارند. این ماشین اسباب بازی بدنه‌ای از پلی استایرن و تایرهایی از پلی ایزوپرن دارد.

دنیای اسباب بازی‏ها

و بالاخره در اینجا نوشت افزاری داریم که شبیه کوسه ماهی است. کوسه روی این خودکار از پلی اتیلن ساخته شده است.

دنیای اسباب بازی‏ها

بازگشت