تبیان، دستیار زندگی
این نرم‌افزار، نرم‌افزاری منبع باز است كه به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد نرم‌افزارهای موبایل را با جاوااسكریپت اجرا كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین نرم‌افزارها درنمایشگاه وب

در نمایشگاه وب2، كه هفته گذشته به‌پایان رسید،‌ فرصت بزرگی برای تولیدكنندگان و شركت‌های فعال در زمینه خدمات مجازی بود كه به‌كمك فناوری وب‌، فاصله میان سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده را بسیار كاهش داده‌اند.

web 2

به گزارش جام جم، در این میان، مسابقه‌ای برگزار شد كه به هر شركت كننده، تنها 5 دقیقه فرصت داده می‌شد تا محصول خود را معرفی كنند. این مسابقه كه Launch Pad نام داشت، پیش از آغاز این نمایشگاه به نام‌نویسی اقدام كرد و داوران آن، مت مارشال از ونچوربیت، آناندلایر از مایكروسافت و مارشال كرك‌پاتریك از ریدرایت‌وب بودند. بیش از 80 شركت در این مسابقه حضور یافتند و سرانجام، 5 شركت به مرحله پایانی راه یافتند كه با رای 43 درصدی مردم از طریق پیامك تلفن همراه، فون‌گپ ‌(PhoneGap)‌ به‌عنوان محصول برتر وب2 معرفی شد. ‌به گفته سایت خبری این نمایشگاه، پنج شركت كننده‌ نهایی به‌صورت زیر بودند: ‌ ‌

legs80

این وب‌سایت بستری را آماده می‌كند تا به‌كمك آن بتوان به گرد‌آوری مطالب و تحلیل آن‌ها پرداخت. توسعه‌دهندگان وب، به ازای مبلغ ناچیزی (2 دلار برای هر میلیون صفحه‌ای كه جمع‌آوری شود) روزانه تا 2 میلیارد صفحه را می‌توانند جمع‌آوری كنند. ‌

DubMeNow

به‌كمك داب، می‌توانید از اطلاعات دفترچه تلفن‌همراه خود را به‌سادگی پشتیبان بگیرید، هر گاه كه اطلاعات تغییر كرد، با اطلاعات روی سرور همخوان كنید و با كمك داب، كارت ویزیت تجاری خود را هم ایجاد كنید.

web 2

Nitobi, PhoneGap

این نرم‌افزار، نرم‌افزاری منبع باز است كه به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد نرم‌افزارهای موبایل را با جاوااسكریپت اجرا كنند. با استفاده از فون‌گپ می‌توان با كمك كدهای HTML و جاوااسكریپت، به‌سادگی از محیط هر تلفن همراهی، از جمله دوربین، ویبره و صدای آن در نرم‌افزار خود استفاده كنید. فون‌گپ روی آیفون، بلك‌بری و آندروید اجرا می‌شود.

Bantam

بنتام به گروه‌های تجاری اجازه می‌دهد فضایی امن برای به‌اشتراك‌گذاشتن كارهای خود ایجاد كنند، فعالیت‌های یكدیگر را دنبال كنند و تماس‌ها و ارتباط درون‌سازمانی و برون‌سازمانی خود را كنترل كنند. این نرم‌افزار كه بخش عمده فعالیت‌های آن، از جمله به‌روزآوری، ارسال مطلب، آگهی رسانی، پیغام‌رسانی و بیشتر امور مرتبط با مدیریت فعالیت‌ها، مدیریت روابط مشتری و مدیریت پروژه‌ها را در خود دارد.

zeaLOG

زیلاگ مكانی است برای جمع‌آوری و تصویری كردن داده‌های شخصی. كاربران داده‌های خود را به‌صورت جداگانه یا گروهی به‌نمودار می‌كشند و هر چیزی را، از قد و وزن گرفته تا عادات غذایی، فیلم‌دیدن و حتی فعالیت‌های اجتماعی خود را در آن ثبت می‌كنند، مقایسه می‌كنند و می‌سنجند.

تنظیم برای تبیان:‌ ناظمی