تبیان، دستیار زندگی
با تبلیغ کتاب و کتابخوانی و تکرار و تمرین آن جامعه ای کتابخوان داشته باشیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتابخوانی

کتاب و کتاب خوانی

هرچند كتاب به معنای اعم آن تنها به معنای اوراقی چند از كاغذ كه در میان دو جلد چرمی یا مقوایی قرار دارد نیست و می‌توان آن را شامل كتب انفسی، عقلی، علوی، تكوینی و... نیز دانست، اما در عصر ما آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد و فرهنگ عمومی را ارتقا می‌بخشد، همین مطالعه كتاب‌های معمولی تحریری است. اهمیت مطالعه كتاب و كتابخوانی تا بدان حد است كه اگر چنین پدیده‌ای وجود نمی‌داشت، قطعاً نام بسیاری از بزرگان، دیگر زنده و برجای نمی‌ماند. کتاب از دیر باز حافظ و احیا کننده تفکر و اندیشه های والا و منبع عظیمی بوده است که طالبان علم و اندیشه و حقیقت را سیراب کرده است.

آنچه كه از آثار و شواهد برمى آید، كتاب و كتاب خوانى قامتى به بلنداى تاریخ تمدن بشرى دارد؛ چرا كه پس از ابداع خط كه مى توان از آن به عنوان نخستین پدیده شگرف در تاریخ یاد كرد، به وجود آمدن كتابخانه ها بود كه نشان دهنده تاریخ مطالعه در میان انسان ها مى باشند. این مورد حاكى از اهمیت كتاب براى مردمان در تمامى اعصار گذشته است. اقدامات صورت گرفته در جهت حفظ و نگهدارى كتاب ها، بیانگر توجه به این مسئله است. از دیگر اقداماتی كه اهمیت این مطلب را بیان مى كند، ترویج و ارزش گذارى بر عـــلم اندوزى بود. پادشاهان و امپراطوران باستان تنها به كسانى اجازه بهره ورى از كتابخانه هاى شخصى را اعطا مى كردند كه از مدارج علمى بالایى برخوردار بودند.

با تبلیغ کتاب و کتابخوانی و تکرار و تمرین آن جامعه ای کتابخوان داشته باشیم .

كتـــاب خواندن وسعت دید آدم ها را بیشتر مـــى كند، وسـعت دید هم مى تواند به حل بهتر مسائل و درك بهتر شرایط زندگى كمك كند. انسان شناخته می شود،رشد می كند و برای حركت آماده می شود.

مقوله کتابخوانی در هر جامعه ای، منشا آگاهی و روشنگری است و نسل نوجوان و جوان ما نیز به این نعمت بزرگ نیازی مبرم دارد تا بتواند به بهترین وجه ممکن آینده خود و جامعه را به خوبی ترسیم کند. و بدون تردید ترویج و ارتقاء فرهنگ کتاب و کتاب خوانی می تواند تضمین کننده آینده علمی کشورعزیزمان نیز باشد.

برای پیشرفت کشور نیازمند کتابخوانی پیشرفته و قوی هستیم و وظیفه داریم تا در عصر اطلاع رسانی نسلی را متناسب با شرایط روز تربیت کنیم .

کتاب و کتاب خوانی

توصیه می شود خانواده ها هر روز 30 دقیقه را برای كتابخوانی تمامی اعضای خانواده در كنار یكدیگر در نظر بگیرند، چه به صورت انتخاب یك كتاب باشد كه توسط شخصی با صدای بلند برای تمامی اعضای خانواده خوانده شود و چه به این صورت كه هر كدام از اعضای خانواده كتاب متفاوتی را مطالعه كنند و سپس در مورد آن با دیگران صحبت كنند.


برای طرح اشتراک کتاب تبیان کلیک کنید.