تبیان، دستیار زندگی
ادبیات تعلیمی با توجه به گستردگی دایره نفوذ داستان، روایتگری و نقش آن در رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی، پایه و محور عملیاتی شعار سال محسوب می شود. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادبیات تعلیمی محور عملیاتی «اصلاح الگوی مصرف» است

کتاب

معاون هنری حوزه هنری کرمان:

ادبیات تعلیمی محور عملیاتی «اصلاح الگوی مصرف» است

ادبیات تعلیمی با توجه به گستردگی دایره نفوذ داستان، روایتگری و نقش آن در رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی، پایه و محور عملیاتی شعار سال محسوب می شود.

«محمد حسین ملکی» با اعلام این مطلب در گفت وگو با پایگاه خبری حوزه هنری، گفت: داستان، حکایت و اشعار منظوم همچون طنز اجتماعی، با گنجانده شدن در رسانه های مختلف، تأثیر‌گذارترین نوع آموزش است.

صاحب داستان کوتاه«خروس بی محل» افزود: متولیان فرهنگی در کشور، می توانند با بهره گیری از قالب های مختلف ادبی و با مد نظر قرار دادن فرهنگ بومی و ملی، فرهنگ مطالعه و به تعبیری خاص «مصرف مطالعه» را افزایش دهند.

صاحب داستان «میان دیدن و پنجره همیشه فاصله ای است» در ادامه توجه به تنوع اقشار مخاطبان را ضروری دانست و تصریح کرد: توجه به سلیقه های مختلف ادبی، جذابیت های بصری، بازنمایی فرهنگ بومی و استفاده از رسانه های مختلف منطبق بر سلیقه های مخاطبان، همچون اینترنت و تلویزیون، با افزایش دامنه اطلاع رسانی از مصرف زائد وقت و انرژی مخاطبان جلوگیری خواهد کرد.

این هنرمند کرمانی افزود: در ابتدا برای دور شدن از ابتدایی ترین برداشت از شعار سال باید ابزارهای مداخله در فرهنگ و روش‌های اعمال این مداخله شناخته شود. برای نیل به این مقصود تحقیق و پژوهش، می تواند سرمایه مادی را به فرهنگ تبدیل کند.

بازیگر نمایش «همراه تا اوج»در پایان بازخورد اجتماع را در قبال انجام فعالیت های درست فرهنگی مهم دانست و گفت: متولیان فرهنگی و مخاطبان  رابطه‌ای مستقیم با هم دارند پس باید نتیجه فعالیت متولیان فرهنگی کشور و تاثیرات فرهنگی در مخاطبان همواره بررسی شود.


تهیه و تنظیم : بخش ادبیات تبیان