تبیان، دستیار زندگی
اه 1383 بزرگداشت فردوسی با موسیقی آلبوم بزرگداشت فردوسی توسط گروه موسیقی «هم آوا» به سرپرستی «مهدی نامدار» به بازار موسیقی عرضه خواهد شد. به گزارش خبرنگار سینا، تا پایان سال جاری گروه موسیقی «هم آوا» به انتشار آلبومی در بزر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 30 مهر ماه 1383

بزرگداشت فردوسی با موسیقی

آلبومبزرگداشت فردوسیتوسط گروه موسیقی «هم آوا» به سرپرستی «مهدی نامدار» به بازار موسیقی عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سینا، تا پایان سال جاری گروه موسیقی «هم آوا» به انتشار آلبومی در بزرگداشت فردوسی و رزم رستم و افراسیاب خواهد پرداخت.

گفتنی است در قسمت اول این آلبوم یادواره حكیم توس، حركت فردوسی به سمت شاهنامه، نظم شاهنامه، ستایش خداوند و تصنیف گرامیداشت فردوسی با اشعاری كه خود راجع به نگارش شاهنامه نوشته است، می آید.

در قسمت دوم نیز رزم رستم و افراسیاب، قطعه خروش، رزم اول و دوم لشگریان ایران و توران و رزم سوم لشگریان ایران علیه تورانیان به همراه تصنیف نبرد تهمتن علیه افراسیاب، پیروزی لشگریان ایران و چهار مضراب پیروزی آمده است.

لازم به توضیح است آهنگ سازی و تنظیم قطعات این آلبوم بر عهده خود «نامدار» بوده و بهنام قاسم خانی ،ایرج طباطبایی، نستوه رمضانی، حمیدرضا حسن پور، ذبیح الله وحید، پژمان چراغی و مهدی نامدار در این آلبوم به نواختن سنتور، تنبك ،تار، بم تار، كمانچه، دف ، ضرب زورخانه و نی می پردازند