تبیان، دستیار زندگی
پس منتظر معجزه نباشید و از همین حالا دوران خلاقیت و موفقیت در زندگی تان را شروع کنید. شما به کار خود علاقه ندارید؛ این مشکل را خیلی از افراد دارند. همیشه دوست داشته‌اید طراح اتومبیل شوید، اما
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی به روش آدمیزاد

زندگی

آیا تا به حال در شرایطی بوده‌اید که به خودتان بگویید «من هرچه قدر تلاش کنم باز هم موفق نخواهم شد؟» وقتی همیشه با وجود تلاش فراوان شکست بخورید؛ یعنی یک جای کارتان از ریشه خراب است. یکی از این «جا‌های کار» قوه خلاقیت است! اگر در هر کاری هیچ خلاقیتی از خود نشان ندهید در آن کار موفق نخواهید .هر عنوانی که داشته باشید در کارتان به خلاقیت نیاز دارید، پس منتظر معجزه نباشید و از همین حالا دوران خلاقیت و موفقیت در زندگی تان را شروع کنید. شما به کار خود علاقه ندارید؛ این مشکل را خیلی از افراد دارند. همیشه دوست داشته‌اید طراح اتومبیل شوید، اما چشم بهم زده‌اید و می‌بینید آنچه دارید فوق لیسانس مهندسی نساجی است و نزدیک سی سال سن!

خوب در این شرایط نمی‌شود انتظار داشت شما صبح به صبح با ایده‌های نابی در رابطه با نساجی از خواب برخیزید و با شوق و ذوق سرکار روید. هیچ کس به خوبی خودتان نمی‌تواند برای آینده تصمیم‌گیری کند، اما در این حد بگویم که یا باید سراغ طراحی اتومبیل بروید یا باید به نساجی علاقه‌مند شوید. ادیسون می‌گوید: «من حتی یک روز هم در زندگی‌ام کار نکردم، آن‌ها همه تفریح بود.» شما امور مهم از غیر مهم را به خوبی تشخیص نمی‌دهید. مشغول بودن به معنی مفید بودن نیست. اینکه شما از شش صبح تا نه شب سر کار هستید تضمینی برای موفقیت شما نیست. موقعی انتظار نتیجه خوب داشته باشید که واقعا کار کنید. حتی اگر یک ساعت کار مفید انجام دهید نتیجه آن را خواهید دید، اما صرفا سر کار رفتن نتیجه خوب به همراه نخواهد داشت.

به جای اینکه هر روز یک ایده جدید بدهید ماهی یک ایده را عملی کنید. از میان فکر‌هایتان بهترین را انتخاب کنید و روی آن وقت بگذارید و با پشتکار جلو بروید.

ادیسون می‌گوید:«مشغول بودن همیشه به معنی مفید بودن نیست، کار واقعی وقتی مشخص می‌شود که نتیجه خوبی بدهد و برای گرفتن نتیجه خوب چیزهایی از قبیل برنامه‌ریزی، هماهنگی، ذکاوت، شجاعت و… لازم است. با تظاهر کردن چیزی درست نمی‌شود.» شما خیلی زود دلسرد می‌شوید. امروز با شوق و ذوق راجع به ایده جدیدتان با همه بحث می‌کنید و فردا به همه می‌گویید« ایده مسخره‌ای بود فایده نداشت، یه فکر دیگه کردم….» در این حالت یا راه درست فکر کردن و تصمیم گرفتن را بلد نیستید یا زود دلسرد می‌شوید. به جای اینکه هر روز یک ایده جدید بدهید ماهی یک ایده را عملی کنید. از میان فکر‌هایتان بهترین را انتخاب کنید و روی آن وقت بگذارید و با پشتکار جلو بروید.

زندگی

شما اشتباهات خود را زود فراموش می‌کنید. همه ما اشتباه می‌کنیم، هیچ شک و ایرادی هم به این وارد نیست و این کاملا طبیعت انسان است. اما اینکه هر دفعه اشتباه قبلیتان را از یاد ببرید و دوباره آن را تکرار کنید به هیچ وجه قابل قبول نیست. وقتی اشتباهی می‌کنید به خود بگویید این برایم درس خوبی شد که دیگر هرگز این اشتباه را تکرار نکنم و این را به خاطر بسپارید. شما به کار کردن عادت ندارید. اگر همیشه عادت داشته‌اید از نه صبح تا پنج عصر بنشینید پشت میز و امضا یا مهر بزنید انتظار نداشته باشید در کار جدید تان خلاقیت فوق العاده‌ای داشته باشید.

یک شبه هیچ چیز عوض نخواهد شد، پس فقط به کاری که می‌کنید ایمان داشته باشید و با پشتکار و صبر جلو بروید. «صبر و شکیبایی کلید موفقیت است فقط باید به آن ایمان داشته باشید.» (ادیسون) شما وقفه زیادی بین کار‌ها می‌اندازید. اصلا و ابدا مشکلی با یک استراحت و تفریح به موقع نیست، اما باید همیشه به یاد داشته باشید چه موقع هر چیزی کافی است و برای انجام دادن آنچه به نفع تان است اراده داشته باشید.  شما شیوه زندگی نا سالمی ‌دارید. باور بکنید یا نه «شیوه زندگی» یکی از مهمترین عوامل موفقیت شماست. پس به زندگی‌تان نظم و ترتیب دهید و آن را درست مدیریت کنید.

«صبر و شکیبایی کلید موفقیت است فقط باید به آن ایمان داشته اید.» (ادیسون)

زندگی ایده آل

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

بدانیم که می توانیم

چقدر از زندگی شما باقیست؟

برای افزایش کفایت خود باید...

وحی منزل ندانیم

خوشبختی با کدوم خه؟

معجزه اما به دست تو

طعم تولدی دیگر

آدمی باش با کار های غیر معمولی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.