تبیان، دستیار زندگی
اهمیت دادن به افکار و تخیلات نوجوانانی که در آستانه بلوغ فکری و جسمی قرار می‌گیرند. شاید بیش از آنکه برای پدر و مادر اهمیت داشته باشد، برای خود نوجوانان مهم است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محلی برای روز های بلوغ

چیدن اطاق برای نوجوانان

اطاق

در این مقاله درباره چیدمان ساده و کم خرج متناسب با نیاز کودکان بزرگ‌تر، یعنی نوجوانان، صحبت کنیم.

اهمیت دادن به افکار و تخیلات نوجوانانی که در آستانه بلوغ فکری و جسمی قرار می‌گیرند. شاید بیش از آنکه برای پدر و مادر اهمیت داشته باشد ، برای خود نوجوانان مهم است. احساس مفید بودن در کنار استقلالی که در عمل به آنان می‌دهیم، کلیدی طلایی در دست تمام والدین است که می‌بایست به بهترین شکل ممکن از آن بهره بگیرند.

هر قدر اتاق یک نوجوان خلوت‌تر باشد. نظم فکری او بیشتر است و رفتارش نیز از آرامش بیشتری برخوردار خواهد بود.

همه پدران و مادران عزیز علاقه‌مندند که وسایل راحتی فرزند خود را مهیا کنند ، ولی شما کاربر گرامی حتماً به این نکته توجه داشته باشید که لزومی ندارد دور و اطراف اتاق نوجوان را شلوغ کنید. هر قدر اتاق یک نوجوان خلوت‌تر باشد. نظم فکری او بیشتر است و رفتارش نیز از آرامش بیشتری برخوردار خواهد بود.

اطاق

یک تخت، چند قفسه و یک میز تحریر ساده کافی است تا نوجوانان احساس استقلال خود را به دست آورد. در ضمن، اگر اتاق را با وسایل اندک بیارایید، فرزند شما از همان دوران رشد فرا می‌گیرد که وسایل اضافی و خرت و پرت جمع نکند و اطراف خود را بی‌جهت شلوغ و آشفته نسازد.

سعی کنید با لوازم ارزان قیمت و مفید که کارآیی لازم را داشته باشند ، اتاق مستقل برای هر یک از فرزندان خود مهیا کنید ، حتی اگر ابعاد اتاق کوچک باشد ، اهمیتی ندارد.

سعی کنید با لوازم ارزان قیمت و مفید که کارآیی لازم را داشته باشند ، اتاق مستقل برای هر یک از فرزندان خود مهیا کنید ، حتی اگر ابعاد اتاق کوچک باشد ، اهمیتی ندارد. اینکه نوجوانان شما بتواند محیطی مختص به خود در اختیار داشته باشد، برایش با ارزش است و همچنین از همان ابتدا به تجملات و وسایل بی فایده که باعث شلوغی محیط شده و کاربردی نیست هم علاقه مند نمی گردد.اما فراموش نکنید فرزند شما در این سن باید خودش در انتخاب وسایلش نظر بدهد و اطاقش را با سلیقه ی خودش بچیند.

برگرفته از مجله ی ایران آذین با تغییر

تنظیم برای تبیان:داوودی

مقالات مرتبط :

اتاقی با قاب خلاقیت !

ترکیب های ساده و زیبا

رنگی بزن به دیوار کودکی

سادگی ، زیبایی می آورد

ساده اما جذاب برای بچه ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.