تبیان، دستیار زندگی
سریال مرد دو هزار چهره جدیدترین محصول تیم مهران مدیری در حالی به اتمام رسید که قسمت مربوط به فوتبال......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پشت صحنه فوتبال به روایت مدیری

مهران مدیری و فوتبال

سریال "مرد دو هزار چهره" جدیدترین محصول تیم "مهران مدیری در حالی به اتمام رسید که قسمت مربوط به فوتبال مخصوصا" پشت صحنه نشریات ورزشی  اعتراضات فراوانی در میان این قشر پدید آورد ولی دردمندانه باید عرض کنیم که واقع بینانه ترین تصویری که یک کارگردان می توانست از پشت صحنه این فوتبال بی در و پیکر ارائه کند همین قسمتها بود که نویسنده آن امیر مهدی ژوله دو سه سالی جزو روزنامه نگاران ورزشی بود و با تمامی ریز و بم های این عرصه آشناست.

پس از پخش قسمت فوتبالی این مجموعه بسیاری از مطبوعات و خبرنگاران ورزشی از اتهام یک برنامه طنز تلویزیونی به رسانه های ورزشی انتقاد کرد و خواستار عذر خواهی دست اندرکاران این برنامه از رسانه های ورزشی شدند.

دو هزار چهره

پس از این کش و قوس نویسنده ورزشی مرد دو هزار چهره که سابقه مطبوعات ورزشی را نیز در کارنامه خود دارد در مقام پاسخگویی برآمد تا سو برداشت ها و ماهیت مجموعه  مرد دو هزار چهره را برای مردم ایران بیان کند.

«امیر مهدی ژوله» نویسنده قسمت‌های فوتبالی سریال «مرد دوهزار چهره»  درباره موضع‌گیری‌هایی كه علیه سه قسمت مربوط به بخش فوتبال در سریال «مرد دوهزار چهره»، شد و واكنش‌هایی كه نسبت به آن صورت گرفت،گفت: كسانی كه خود درگیر فوتبال هستند و یا آن را پی‌گیری می‌كنند، می‌دانند كه چنین مسائلی در فوتبال ما وجود دارد و بسیاری از این مشكلات علنی شده و مسائلی است كه مخاطب نسبت به آنها آشنایی دارد و موارد عجیب و غریب یا نادری در این سریال طرح نشده است.

مهران مدیری و برزو ارجمند

در میان چهار بخش مختلف مجموعه درباره چهار عنوان یا شغل، انتقادی‌ترین و در عین‌حال دلچسب‌ترین بخش قسمت فوتبالی بود كه بر همه نقاط ضعف و كاستی‌های دل آزار فوتبال ما انگشت گذاشت و طنزی زیركانه كه فساد پنهانی این عرصه را به باد شلاق گرفته بود و همچنین جادوگری، دلالی ، خرافاتی و از این دست اتفاقات که به خوبی برای فوتبالدوستان ایران به تصویر کشیده شد.

مجموعه مرد دو هزار چهره توانست بسیاری از پشت پرده ها و مشکلات فوتبال ایران را همانند آینه برای مسئولان کشور به تصویر بکشد تا بتوانیم برای برطرف کردن آنها و حرکت به سمت موفقیت گام برداریم نه اینکه از مجموعه ای که صرفا برای خنداندن مردم تهیه شده است گلایه کنیم و باز هم بخواهیم برای قبول نکردن آنها دست به شکایت و گلایه بزنیم.

به هر حال امیدواریم سال جدید سالی پر از موفقیت برای ورزش کشورمان باشد.

                                                                                                                                  تهیه:  رضا سیگاری