تبیان، دستیار زندگی
دوستان عزیز و فهیم سلام! در این مجال قصد داریم با شما عزیزانی كه طرح تحقیق " تعدد زوجات " را پیگیری كردید و نظراتتان را برایمان نوشتید، صحبت كنیم. قصد داریم از دغدغه هایمان، اهداف و سیركار مان، هر چند كوتاه و مجمل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگوئی دوستانه با مخاطبین تحقیق تعدد زوجات

دوستان عزیز و فهیم سلام!

در این مجال قصد داریم با شما عزیزانی كه طرح تحقیق " تعدد زوجات " را پیگیری كردید و نظراتتان را برایمان نوشتید، صحبت كنیم. قصد داریم از دغدغه هایمان، اهداف و سیركار مان، هر چند كوتاه و مجمل، برایتان بگوئیم، تا نشانی باشد از هم اندیشی مان.

پیكسل عزیز !

اینكه طرح این موضوع را عالی دانستی نشان توجه بیش از حد شما به وقایع پیرامونی جامعه است. گفته بودی كه حاضر به همكاری هستی. باور كن به نوشته ها و ایده های خوبت احتیاج داریم ؛ لطف كن و به ایمیلsocial @ tebyan.net   ،آثارت را برایمان بفرست.

1Sabervet گرامی !

نظرت قابل احترام است. ولی توجه كن كه هدف اصلی از ازدواج، رسیدن به آرامش است. همان  " لتسكنوا" كه در قرآن به آن سفارش شده.

Taranom عزیز!

تو بهترین پیغام را برای ما گذاشته ای. انتقادت خوب و به جا بود و پیشنهادت عالی و سازنده. همه ما منتظریم تا ایرادات كارمان را دقیق و منطقی ارزیابی كنی و برایمان بنویسی.

Setare202020 !

اگر بگم تو دیگه آخرشی، شاید باورت نشه. هر دو  پیغامت عالی بود. تو به ما تبریك گفتی برای شروع كارمان، ما هم به تو تبریك می گوئیم، برای دقت، توجه و ذهن فعالت.

به القای غیر مستقیم اشاره كردی و شروع كارمان از سریال مهر خاموش. همان طور كه در طرح تحقیق اشاره كردیم، علت انتخاب این سریال بدین خاطر است كه "مهرخاموش "، اولین سریالی بود كه به طور مستقیم ، هر چند حاشیه ای به تعدد زوجات اشاره كرد. در سریال های قبل از آن مثل "پس از باران" ، همه چیز در قالب رسم و رسوم محلّی، و تاریخی كه گذشته است بیان می شد. ولی سریال مهر خاموش متعلق به همین زمانی است كه در آن زندگی می كنیم. این موضوع اولین بار به صورت حاشیه ای مطرح شد و به قول تو "غیر صریح" . ولی همین ربط غیر صریح و القای غیر مستقیم، شروعی است برای بیان مسائل دیگر. با توجه به اینكه همین سیر بود كه به بانوئی دیگر رسید. در باره روش علمی تذكر داده بودی  . باید توضیح بدهم كه كار ما تا به حال درسه بخش عرضه شده است. یك بخش پروژه تحلیل محتواست كه تا به حال حرفی نزده است  جز ارائه مقولات و كد گذاری، بر اساس هر آنچه در سریالها وجود دارد.

بخش دیگر مقاله هائی است كه به نقد و تحلیل و تفسیر سریال ها می پردازد. این مقالات بر اساس آنچه گفته ای"زره " نیست ، بلكه یافته های ماست از آنچه ارائه شده ، چگونگی شخصیت پردازی، و آنچه سازندگان قصد انتقالش را دارند. قبول دارم كه این مقاله ها به نوعی مطبوعاتی است، ولی سعی بر این است كه القای نظر نویسنده نباشد و به امید خدا خللی به كار علمی تحقیق وارد نخواهد كرد. چون ما یك فرضیه داریم و نتیجه تحلیل محتوا، یا ما را به تائید فرضیه می رساند، یا رد آن. نتیجه را هم هنوز هیچ كس نمی داند.

بخش سوم كار، ارائه مقالات مخالف و موافق با موضوع تعدد زوجات است. كه قبول دارم به خاطرحجم بالای كار هنوز نتوانسته ایم در این زمینه فعال باشیم.

از این كه به فكر از دست دادن مشتری های ما هم هستی ، بی انداره خوشحالیم. راستی تو هم می توانی جزء گروه تحقیقی ما باشی. اگر مقاله، اثر و یا ایده ای مخصوصاً در باره مقاله های مخالف و موافق داری به ایمیلSocial@tebyan.net برایمان بفرست.

كاربران عزیز دیگری كه خودتان را با نام میهمان معرفی كردید!

نظراتتان به جا و نقدهایتان سازنده بود. منتظر پیام های دیگری از شما هستیم.

هم اكنون كدگذاری سریال های " بانوئی دیگر"  و "مهر خاموش" تمام شده و در حال كد گذاری و تحلیل سریال "مسافری از هند"  هستیم. تنظیم پرسشنامه هم تا حدی انجام شده است؛ ولی به خاطر كارهای گرافیكی و فنی،  چند هفته دیگر عرضه خواهد شد. امیدواریم استقبال خوبی از پرسشنامه تحقیق ما (یا بهتر بگوئیم تحقیق خودتان) داشته باشید.

همیشه موفق و موید باشید.