تبیان، دستیار زندگی
نشریه ساینتیا ایرانیکا (Sientiairanica) دانشگاه صنعتی شریف در فهرست اصلی نشریات موسسه بین المللی ISI قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرار گرفتن نشریه علمی دانشگاه صنعتی شریف در لیست نشریات ISI قرار گرفتن نشریه علمی دانشگاه صنعتی شریف در لیست نشریات isi

نشریه ساینتیا ایرانیکا (Sientiairanica) دانشگاه صنعتی شریف در فهرست اصلی نشریات موسسه بین المللی ISI قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ابوالحسن وفایی بنیان گذار و سردبیر نشریه ساینتیا ایرانیکا در این باره گفت: این نشریه که به زبان انگلیسی و در دانشگاه صنعتی شریف منتشر می شود جز نشریات ISI پذیرفته شده و مقالات مندرج در آن با این عنوان نمایه می شوند.

وی با اشاره به انتشار مقالات در رشته های مختلف دانشگاهی در این نشریه افزود: ساینتیا ایرانیکا از معدود نشریاتی است که در رشته های مختلف منتشر می شود و در ISI مورد پذیرش قرار گرفته است.

وفایی اظهار داشت: در حال حاضر این نشریه در رشته های مهندسی عمران، مکانیک، شیمی، صنایع و کامپیوتر و الکترونیک منتشر می شود و انتشار در رشته های تخصصی دیگر از برنامه های آینده آن به شمار می رود علاوه بر اینکه انتشار ویژه نامه در موضوعات تخصصی و مشاهیر ایرانی نیز مد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این نشریه که از سال 1371 با توجه به نیازهای موجود با هدف تعامل میان اساتید ایرانی دانشگاه های داخلی و خارجی تاسیس شده توانسته است بخشی از توانایی های علمی دانشمندان کشور در داخل و خارج را به تصویر بکشاند.

عضو هیئت علمی دانشکده عمران دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: در کنار دیگر مشوق ها و برای ارتقا سطح مقالات هر ساله جایزه ملی "عمرخیام" نیز به مقالات برگزیده مندرج در این نشریه اهدا می شود.

به گفته وی تلاشهایی در حال انجام است تا دانشجویان مقطع تحصیلی دکتری نیز تشویق شوند تا علاوه بر درج مقالات خود در این نشریه با دنیای علمی خارج از کشور نیز در ارتباط باشند.